HINA - Financijski servis
Indeks poslovnog optimizma Hlipo, koji je plod suradnje agencije za istraživanja tržišta Hendal i poslovnog tjednika Lider, za travanj iznosi 114,5, što je za 1,9 indeksnih poena više nego u ožujku, čime je nastavljen trend rasta optimizma hrvatskih gospodarstvenika, istaknula je glavna direktorica Hendala Nevenka Hendrih na današnjoj konferenciji za novinare.
Pojasnila je kako indeks ulazi u zonu "poslovnog buma" budući su trendovi rasta, ali i očekivanja za narednih šest mjeseci u svih pet promatranih gospodarskih grana u uzlaznoj putanji.
Vrijednost koja opisuje poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci iznosi 125,4, a vrijednost ocjene trenutnog poslovnog stanja 104,6, što znači da su očekivanja gospodarstvenika optimističnija od trenutne poslovne situacije.
Rezultati istraživanja za travanj pokazali su kako optimizam u industrijskoj proizvodnji iznosi 109,6 te pokazuje uzlazni trend. Očekivanja za sljedećih šest mjeseci u toj djelatnosti još su optimističnija.
U građevinarstvu indeks iznosi 127,3 i bilježi rast u odnosu na ožujak (116,3), dok su očekivanja za narednih šest mjeseci iskazana kroz najveći indeks do sada, 148,1.
Nakon nekoliko mjeseci stagnacije u trgovini je zabilježen rast indeksa i za travanj iznosi 103,6, a očekivanja gospodarstvenika za narednih šest mjeseci u toj su djelatnosti također optimistična.
Predsjednik Uprave Konzuma Drago Munjiza istaknuo je kako su pokazatelji u sektoru maloprodaje bolji nego u prijašnjim mjesecima. Mišljenja je kako će se pozitivni trend nastaviti i u narednom razdoblju.
Rast indeksa Hlipo zabilježen je i u turizmu, gdje iznosi 118,5, a rast su, kako je rečeno, doprinjeli dobri rezultati ostvareni u prvim ovogodišnjim mjesecima. Optimistična su očekivanja i za narednih šest mjeseci.
U djelatnosti prijevoza i usluga indeks Hlipo iznosi 124,9, prema 114,2 u ožujku. Očekivanja pak za narednih šest mjeseci također su optimistična.
Istraživanje se, kako je rečeno, provodi na uzorku od 400 poduzeća u Hrvatskoj na razini odgovornih osoba (direktora) za donošenje poslovnih odluka iz segmenta proizvodnje, građevinarstva, trgovine, turizma te prijevoza i usluga.
Analiza se temelji na dva pitanja - kako direktori anketiranih poduzeća ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju te kako ocjenjuju poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci.
Provođenje istraživanja obavlja se na mjesečnoj bazi, do sada je provedeno u jedanaest intervala.