FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hlipo indeks: nastavljen trend rasta optimizma

ZAGREB, 5. travnja 2006. (Hina) - Hlipo indeks: nastavljen trend rastaoptimizma
ZAGREB, 5. travnja 2006. (Hina) - Hlipo indeks: nastavljen trend rasta optimizma

HINA - Financijski servis

Indeks poslovnog optimizma Hlipo, koji je plod suradnje agencije za istraživanja tržišta Hendal i poslovnog tjednika Lider, za ožujak iznosi 112,6, što je za 4,1 indeksnih poena više nego u veljači, čime je nastavljen trend rasta optimizma hrvatskih gospodarstvenika, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare izvršni direktor Hendala Darko Ivančević.

Ocijenio je kako je nastavljen umjeren trend rasta u prva tri mjeseca ove godine, te kako očekivanja pokazuju da će pozitivan trend biti nastavljen.

Vrijednost koja opisuje poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci iznosi 126,5, a vrijednost ocjene trenutnog poslovnog stanja 100,2, što znači da su očekivanja gospodarstvenika optimističnija od procjene trenutne poslovne situacije.

Rezultati istraživanja za ožujak pokazala su kako optimizam u industrijskoj proizvodnji iznosi 107,9 te pokazuje uzlazni trend. Očekivanja za sljedećih šest mjeseci u toj djelatnosti još su optimističnija.

U građevinarstvu indeks iznosi 116,3 i bilježi pad u odnosu na veljaču (124,9), no kako je riječ o djelatnosti koja je turbulentna, stanje, kako je rečeno, nije zabrinjavajuće. Očekivanja pak za narednih šest mjeseci u graditeljstvu su optimistična.

Umjeren rast indeksa Hlipo zabilježen je u djelatnosti turizma, gdje iznosi 108,2, no zabrinjavajuće je to što očekivanja u toj djelatnosti u zadnja dva mjeseca padaju, što nije dobro uzme li se u obzir predstojeća turistička sezona.

U djelatnosti trgovine indeks Hlipo bilježi stagnaciju i za ožujak iznosi 98,6, a u djelatnosti prijevoza i usluga zabilježen je značajan pad te indeks iznosi 114,2, prema 120 u veljači.

Istraživanje se, kako je rečeno, provodi na uzorku od 400 poduzeća u Hrvatskoj na razini odgovornih osoba (direktora) za donošenje poslovnih odluka iz segmenta proizvodnje, građevinarstva, trgovine, turizma te prijevoza i usluga.

Analiza se temelji na dva pitanja - kako direktori anketiranih poduzeća ocjenjuju trenutnu poslovnu situaciju te kako ocjenjuju poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci.

Provođenje istraživanja obavlja se na mjesečnoj bazi, do sada je provedeno u deset intervala.

Predsjednik Uprave Leda Mislav Galić istaknuo je kako je za gospodarstvenike indeks Hlipo koristan i treba ga podržati.

Osvrnuvši se na poslovanje Leda kazao je kako su oni u kompaniji vrlo optimistični, ponajviše zbog dobrih poslovnih rezultata u prošloj godini, a pozitivan trend nastavlja se i u ovoj godini.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙