Predsjednik HDLU-a Vatroslav Kuliš ističe kako se već godinama razmišlja o preseljenju 'podstanara' Hrvatskog povijesnog muzeja iz zgrade Doma, kako bi oni mogli nastaviti sa sanacijom zgrade.
Podsjetio ja da je u prvim razgovorima s ravnateljicom Hrvatskog povijesnog muzeja Ankicom Pandžić dogovoreno da se adaptira sanitarni čvor koji je u vrlo lošem stanju i nakon svakog otvorenja izložbe dovodi u opasnost arhivsku građu koja se nalazi ispod njega.
Iz HDLU-a tvrde kako je u razgovoru predstavnika HDLU-a i HPM-a s ministrom kulture ravnateljica toga muzeja promijenila mišljenje jer se protivi preseljenju sanitarija u podrum gdje se nalaze depoi Hrvatskog povijesnog muzeja, čime su onemogućeni daljnji radovi na sanaciji Doma. Dodaju kako je sanitarni čvor u podrumu također predviđen u originalnim Meštrovićevim nacrtima.
Kako je Hrvatski povijesni muzej u nadležnosti Ministarstva kulture, likovni umjetnici su smatrali da će Ministarstvo riješiti taj problem za čiju je adapataciju dalo sredstva u iznosu od 200 tisuća kuna.
Kuliš navodi da se došlo u apsurdnu situaciju da Ministarstvo daje financijska sredstva, a ravnateljica Pandžić onemogućava realizaciju.
Ravnateljica Pandžić osporila je sve navode likovnjaka, navodeći da se Hrvatski povijesni muzej, kada je u pitanju adaptacija Meštrovićeva paviljona, ponaša prema nalozima struke. Napomenula je da se ta vrijedna građa Muzeja sada nema kamo premjestiti, iako se taj problem rješava već 13 godina te da je nedopustivo otvaranje muzejskog depoa. Nasuprot tomu, likovnjaci tvrde da su i njima prijeko potrebni depoi u postavljanju izložbi.
Likovnjaci drže kako je ravnateljica Pandžić iskoristila početak radova u HDLU-u za rješavanje kompletnoga problema Muzeja.
Nakon tri godine ozbiljnog rada na dokumentaciji HDLU je prikupio sve dozvole za nastavak rekonstrukcije te je grad Zagreb, u čijem je vlasništvu zgrada, odobrio i želi ulagati u obnovu Doma, istaknuo je Kuliš.
"Sada nam na putu stoji ravnateljica Povijesnog muzeja kao nasljednica Muzeja revolucije čija je druga devastacija ovoga Doma bila arhitektonski još destruktivnija od onoga kada se Dom preuređivao za Džamiju poslije Drugog svjetskog rata", ustvrdili su likovnjaci.