Kaerkes je naglasio kako osiguranje i upravljanje kvalitetom ne treba prakticirati samo u proizvodnji, nego u svim društvenim segmentima radi ostvarivanja što kvalitetnije životne sredine, zbog čega je nužno stalno i planski poboljšavati kompetentnost zaposlenika kako bi se ostvarila ne samo visoka kvaliteta nego i poslovna izvrsnost.
Realizacija poslovne izvrsnosti mora poštovati načela poput usredotočenosti na korisnika i na ciljeve i rezultate, upravljanja procesima i činjenicama, razvoja uz pomoć sudjelovanja zaposlenika, trajne obuke, inovacije i unapređivanja te razvoja partnerstva i javna odgovornost, rekao je.
Broj organizacija koje uvode sustave za kontrolu kvalitete raste u cijelom svijetu, a ljudski resursi imaju vrlo važnu ulogu u ostvarivanju ciljeva upravljanja kvalitetom, te je nužan ciljani razvoj zaposlenika.
O kvaliteti se sve više govori i implementira ju se u sve društvene segmente. U tom je pogledu stalna edukacija iznimno važna, pa će HGK ove godine održati niz skupova na kojima će se razmatrati različiti aspekti kvalitete, ustvrdila je Vesna Trnokop-Tanta, potpredsjednica HGK.
Nakon predavanja organiziran je i okrugli stol o praktičnim problemima provedbe koncepta upravljanja kvalitetom odnosno realizacije poslovne izvrsnosti, a Kaerkes je dodijelio i certifikate EOQ menadžerima kvalitete, menadžerima okoliša, menadžerima sigurnosti hrane te auditorima kvalitete.