Prijevoznici su se odlučili na prosvjed jer ih, kako se kaže u priopćenju HOK-a, resorni ministar Božidar Kalmeta u posljednja dva mjeseca nije primio na razgovore o nužnosti izmjena Zakona.
Za prijevoznike su sporne odredbe po kojima njihovi kamioni ne smiju biti stariji od 18 godina, a autobusi od 10 godina. Prijevoznici traže da kriterij za obavljanje djelatnosti tim vozilima bude tehnička ispravnost, a ne starost vozila.
Ako Vlada do 23. travnja ne uputi u Hrvatski sabor prijedlog izmjena Zakona, odnosno prijedlog za ukidanje 'dobne' granice za kamione i autobuse, prijevoznici za mjesec dana kasnije, 23. svibnja, najavljuju blokadu svih važnijih prometnica i graničnih prijelaza, kaže se u priopćenju HOK-a.
Zakon o prijevozu u cestovnom prometu stupio je na snagu 24. prosinca 2004. godine. Rok za usklađivanje sa Zakonom bio je godinu dana, a HOK je odmah nakon donošenja inicirao izmjene i dopune zakona.
Nadležno Ministarstvo prometa, kaže se, načelno je prihvatilo zahtjev HOK-a za brisanje sporne odredbe o starosti vozila te stavljanje naglaska na tehničku ispravnost vozila. Potom je, navode iz HOK-a, u Vladu upućen prijedlog za izmjenama Zakona, koji je zastao, i tada je Vlada donijela uredbu kojom se prolongira njegova primjena.
Tom je Uredbom iz prosinca 2005. godine primjena Zakona samo prolongirana, a odredbe o starosti vozila su ostale. Uredba vrijedi do 30. rujna 2006. godine, a to znači da se postojeći prijevoznici s propisanim uvjetima do tada moraju uskladiti, dok novi prijevoznici neće moći dobivati licencu ako su im vozila starija od 18, odnosno 10 godina, upozoravaju u HOK-u.
U Hrvatskoj je registrirano oko 12.500 obrtnika prijevoznika, od čega 7.700 za prijevoz tereta, a ostali za prijevoz osoba.
Ako se ne prihvate predložene izmjene i dopune Zakona do isteka roka Uredbe, velikom broju prijevoznika bilo bi ugroženo poslovanje, kaže se u priopćenju.