Zbog značajnih promjena kroz koje upravo prolaze dobavljači auto dijelova, pod pritiskom sindikata da ne krešu plaće i beneficije, znatno je povećan i rizik od skupih kašnjenja u proizvodnji automobila. U sljedećih nekoliko tjedana najveći dobavljač GM-a mogao bi otići u štrajk.
Tvrtka Delphi već je upozorila da će od stečajnog suca zatražiti da njegov ugovor sa sindikatom United Auto Workers (UAW) proglasi nevažećim ukoliko se do 30. ožujka ne postigne dogovor o smanjenju plaća. UAW je, pak, zaprijetio štrajkom ukoliko taj zahtjev bude zadovoljen.
Koalicija sindikata upozorila je i tvrtku Tower Automotive koja proizvodi karoserije automobila i ostale auto dijelove, da će pokrenuti štrajk ukoliko stečajni sudac njihove ugovore proglasi nevažećima.
"Sljedećih bi 18 mjeseci moglo biti vrlo neizvjesno s obzirom na financijske uvjete i nedefinirane rokove u proizvodnji", rekao je David Andrea, zamjenik predsjednika udruge Original Equipment Suppliers Association.
Očekuje se da će GM i Ford smanjiti proizvodnju za dva milijuna vozila u sljedećih šest godina tijekom kojih namjeravaju zatvoriti oko dvadesetak svojih postrojenja.
U međuvremenu, dobavljači nisu uspjeli svoje rastuće troškove za gorivo, čelik i kamatne stope prebaciti na sljedeće u lancu, navodi Andrea.
Delphi je prošle godine zatražio zaštitu od vjerovnika i tako možda kreirao negativan presedan, mišljenja su u agenciji za utvrđivanje kreditnog rejtinga Standard and Poors.
"Zahtjev za zaštitu od vjerovnika koji je Delphi podnio pozivajući se na članak 11. američkog stečajnog zakona mogao bi za auto dobavljače postati novi način smanjenja troškova", napisao je analitičar Robet Schulz u svom nedavno objavljenom izvješće.