"Istraga je počela jučer, odmah nakon nesreće, i kad dobijemo poptuno objektivan nalaz istrage, znat ćemo uzrok, a do tada ne želimo nagađati", rekao je Rončević na današnjoj konferenciji za novinare.
Na upit smatra li da bi on trebao dati ostavku zbog nesreće Rončević je rekao da bi on to učinio da je nesreća produkt nedostatka finacijskih sredstava i nebrige za tehniku i pilote. "Nebrige i nemara nije bilo. Da je bilo, onda bih bio odgovoran za nesreću", rekao je.
Na pitanje isključuje li ljudski faktor kao razlog nesreće Rončević je rekao da ne isključuje, ali da ne želi prejudicirati nalaz povjerenstva koje istražuje cijeli slučaj.
Naglasio je da su svi helikopteri tipa MI 8 povučeni radi provjere te ako se u međuvremenu pojavi potreba za njihovom intervencijom zbog nekog hitnog slučaja, da će on osobno zapovjediti njihovo polijetanje.
Također odbacio je mogućnost da je helikopter tipa MI 8, ruske proizvodnje, pao zbog ugradnje loših pričuvnih dijelova tijekom remonta.
Rončević je napomenuo da bi bilo koji javno izrečen stav ministra obrane ili načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga o mogućim razlozima pada helikoptera mogao svjesno ili nesvjesno utjecati na rad istražnog povjerenstva. Dodao je da će javnost biti upoznata s rezultatima istrage stručnog tima kada on završi istragu.
Helikopter koji je pao neće se popraviti, a nabavit ćemo novi tzv. "salonski helikopter" koji će služiti za potrebe državnog protokola, rekao je Rončević
Naglasio je da će ministarstvo pomoći obiteljima nastradalih i da je zadaća sustava obrane da se skrbi za svoje ljude te da će svi zaposlenici OS RH i MORH-a dio plaće izdvojiti za obitelji poginulih.
Zapovjednik HRZ-a general pukovnik Vlado Bagarić rekao je da je helikopter, koji je jučer pao, proizveden 1992. godine, a u sastav HRZ-a ušao je godinu dana kasnije. Njihov radni vijek je 25 godina i bio je redovito servisiran te korišten za prijevoz visokih državnih dužnosnika. Za pilota tog helikoptera Roberta Garića rekao je da je bio jedan od najboljih mladih pilota Prvog naraštaja školovanih pilota, da je tijekom ove godine imao oko 80 sati leta te da bi sigurno do kraja godine imao 120 sati što je i NATO-ov standard.
Načelnik Glavnog stožera general Josip Lucić rekao je da Hrvatsko ratno zrakoplovstvo u svom sastavu ima 66 letjelica koje u prosjeku godišnje ostvare i do 10.000 sati letova godišnje. Naglasio je da transportni helikopteri ostvare i do 70 posto letova za civilne potrebe besplatno.