Obje koncentracije, kako se navodi u priopćenju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), odobrene su jer se njihovom provedbom ne utječe negativno na tržišno natjecanje na tržištu mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na malo u Hrvatskoj.
Naime, riječ je o koncentracijama na tržištu čija je temeljna značajka otvorenost i dinamičnost, koja je posljedica potpuno slobodnog pristupa i odsustva bilo kakvih značajnih zapreka pristupu tržištu, navodi se.
To je mjerodavno tržište dobro strukturirano, osobito po broju tržišnih takmaca i sve bolje po veličini njihovih tržišnih udjela, dok su predmetne koncentracije dio uobičajenog procesa konsolidacije i okrupnjavanja na tom tržištu.
Na taj se način stvaraju tržišni takmaci ujednačene tržišne snage, čime jača tržišno natjecanje.
Vijeće smatra kako će takvo jačanje tržišnog natjecanja rezultirati značajnim pogodnostima za potrošače, u obliku bolje ponude, veće mogućnosti izbora i nižim cijenama proizvoda.
Preuzimanjem Jadran trgovine Konzum će na mjerodavnom tržištu Istarske županije svoj tržišni udjel povećati za manje od 10 posto pa će iznositi oko 35 posto.
Prije provedbe te koncentracije Konzum nije imao svoje prodavaonice na području gradova Rovinj i Vrsar, gdje se nalaze prodajni objekti Jadran Trgovine. Spomenutom koncentracijom tržišni udjel Konzuma na mjerodavnom tržištu u Hrvatskoj povećava se za nešto više od 1 posto te i nadalje ne prelazi 30 posto.
Mercator - H preuzimanjem Presoflexa povećava svoj tržišni udjel na mjerodavnom tržištu u Hrvatskoj za oko 30 posto, ali ukupni udio i dalje iznosi manje od 10 posto, navodi se u priopćenju.
Provedbom ove koncentracije Mercator - H ulazi na tržište maloprodaje na području Bjelovarsko-bilogorske, Brodsko-posavske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke, Varaždinske i Vukovarsko-srijemske županije, te povećava svoj tržišni udjel na mjerodavnom tržištu na području Karlovačke i Požeško-slavonske županije, koji iznosi 30-40 posto.