U današnjem priopćenju se navodi kako je stav Vijeća da se u nacrtu prijedloga zakona prepreke očituju kroz cijeli niz obveza koje se nameću posrednicima u prometu nekretnina te kroz nejasne i komplicirane odredbe o diobi nadležnosti između Ministarstva i Hrvatske gospodarske komore.
Budući da se radi o tržištu na kojem već postoji tržišno natjecanje, a koje bi donošenje ovog zakona trebalo još više ojačati, a ne otežati ili ograničavati, normiranost i administriranje te nejasne nadležnosti, ocjena je Vijeća, neće pozitivno utjecati na cijene i kvalitetu tih usluga.
Konkretno, predloženi način određivanja posredničke tarife, koju prema nacrtu prijedloga zakona donosi Hrvatska gospodarska komora uz suglasnost Ministarstva, protivan je politici zaštite tržišnog natjecanja.
Naime, pojašnjava se, interesnim udrugama, čije su članice upravo pružatelji usluga, ne bi trebalo dati ovlasti da tarifom ili na neki drugi način određuju visinu naknade za te usluge.
Ako je radi zaštite javnog interesa ili potrošača opravdano propisivati visinu posredničke naknade Vijeće smatra da bi ovlast za to trebalo imati Ministarstvo, koje bi temeljem transparentnih i jasnih kriterija, moglo odrediti tarifu posredničkih usluga.
Tarifa ne bi smjela ograničavati pružatelje i primatelje usluga da u svakom konkretnom slučaju slobodno utvrde cijenu usluga pa bi naknade predviđene tarifom trebale predstavljati samo preporučene ili maksimalne cijene za pojedine usluge, ali bez ikakve obveze ili sankcija za pružatelje i primatelje usluga koji u konkretnom slučaju ugovore drugačiju cijenu od one preporučene.
Podsjeća se da je isti stav Vijeće iznijelo i prilikom istraživanja tržišta revizorskih usluga u Hrvatskoj nakon stupanja na snagu novog Zakona o reviziji i Tarife revizorskih usluga, te također i u mišljenju na Tarifu o nagradama i naknadi troškova za rad odvjetnika.
(Hina) xpp yds