Neke prodavaonice ostale su otvorene do ponoći, a da je u redovima bilo i puno preprodavača, svjedoči i nuđenje iPhonea po trostrukoj cijeni na ulici i po internet oglasima, još iste večeri.
iPhone - koji je, unatoč izostanku veće medijske kampanje, iščekivan s više uzbuđenja i spekulacija nego i jedan drugi tehnološki novitet u posljednje vrijeme, ujedinjuje funkcije mobitela, Ipod audio i video playera, bežičnog web pretraživača, email poslužitelja, fotoaparata, navigatora s Googleovim mapama i druge, sve to u dimenzijima ostalih smart-phonea i uz poznatu Appleovu jednostavnost uporabe i moderan dizajn.
Uz sve te funkcije, iPhone ima najveći ekran među smart-phone mobitelima - 'tuch-screen' od 9 cm - i daleko najveću memoriju - 4GB i 8GB zavisno od modela, ugrađeni Wi-FI, te bateriju koja izdrži osam sati razgovora, šest sati korištenja interneta, sedam sati video playbacka i 24 sata audio playbacka.
Cijena iPhonea od 499 dolara za verziju s 4GB memorije i 599 dolara sa 8GB znatno je viša od cijene vodećih smart-phone modela na američkom tržištu - kao što su BlackBerry 8800 (299$), Treo 700p (299$) i Samsungov BlackJack (199$), no Apple predviđa prodaju 10 milijuna komada diljem svijeta do 2008.
Najave da iPhone treba postati treći noseći proizvod Apllea, uz Ipod i MaC, te procjene da ga je spremno kupiti 19 milijuna Amerikanaca, podigle su dionicu tvrtke za 40 posto u posljednjih nekoliko mjeseci.
Urednici tehnološke rubrike The Wall Street Journala, koji su dva tjedna testirali iPhone, u različitim situacijama i diljem SAD-a, zaključili su kako je, unatoč nekim slabostima i manjkavostima, "iPhone, sve u svemu, prekrasan i prijelomni kompjutor koji stane na dlan".
iPhone nema fizičku tipkovnicu već virtualnu, no potpomognuta softverom koji ispravlja greške navodno se lakše savlada od premalih tipki smart-phonea.
Među nedostacima iPhonea ističu se nepostojanje instant poruka, nemogućnost video snimanja, iako radi odlične fotografije, nedostatak igrica i neki drugi, koje je Apple najavio otkloniti u budućnosti, pomoću 'downlouda'.
Prodaja iPhonea u SAD počela je uz isključivi odabir AT&T-a kao providera, uz mjesečne planove u rasponu cijene od 60-220 dolara prema minutaži telefoniranja i uz neograničenu uporabu interneta i emaila.
Uz AT&T, koji u SAD ima slabiju pokrivenost od nekih drugih mobitel mreža kao što su Verizon i Sprint, za iPhone je odabrana high-speed mreža EDGE, iako postoji znatno brži prijenos 3G, ali ne s takvom pokrivenošću.
"EDGE prodire diljem SAD, a za mnoge aplikacije kao što su email, mape, dionice i vrijeme, prilično je brza. iPhone se automatski prebaci na WI-FI mrežu kada je dostupna i onda je nekoliko puta brži od 3G", rekao je Steve Jobs, osnivač i predsjednik uprave Applea.
Steve Wozniak, suosnivač Applea i bivši partner Jobsa, u petak se pojavio u redu pred trgovinom Applea u Santa Clara Fair Mallu u Kaliforniji s namjerom da kupi dva iPhonea, iako s ostalih 19.000 zaposlenika Applea u srpnju treba dobiti besplatni primjerak.
"Gledajte kako se dobro preobrazio iPod. Tko bi želio propustiti tu revoluciju? Zato je toliko velika strka oko iPhonea", rekao ja Wozniak za AP u telefonskom razgovoru.
Na europskom tržištu iPhone bi se trebao pojaviti krajem godine, a u Aziji 2008.