No, dok ispred Appleovih trgovina diljem SAD-a na stotine ljudi kampira odbrojavajući minute do lansiranja iPhone-a u petak u 18 sati po lokalnom vremenu, za sada se ne očekuje slična histerija i u Europi, budući - barem prema dosadašnjim ispitivanjima - smatraju da se radi o proizvodu koji nije vrijedan stajanja u redu.
Uređaj iPhone je mobilni telefon, iPod glazbeni i video player, kamera i web-pretraživač - sve u jednom. U SAD-u će mu prodajna cijena biti između 500 i 600 dolara, što se - uz dodatni obvezni sporazum o usluzi - penje za najmanje još 1.400 dolara u konačnici.
Na policama europskih trgovina iPhone bi se trebao naći na zimu, negdje pred Božić, priopćio je Apple, ne navodeći cijene.
Iako su Europljani poznati po stajanjima u redu za kupnju, primjerice, Sonyjeve igraće konzole PlayStation 3 ili Nintendove Wii, do sada niti jedan mobilni telefon nije izazvao takav odgovor europskih potrošača.
Doduše, iPhone je očigledno daleko više od običnog telefona. Taj je delikatni glatki uređaj novi adut suosnivača i izvršnog direktora Apple-a Stevea Jobsa namijenjen širenju tržišta softverskih i medijskih usluga te kompanije.
Njegova će reputacija tehnološkog trendsetera ovisiti o tome da li će iPhone uspjeti u svijetu mobilne telefonije učiniti ono što je iPod učinio za digitalnu glazbu: objediniti fragmentirano i konfuzno tržište pomoću dopadljivog i jednostavnog proizvoda.
"Oni žele proširiti svoju dominantnost na području stvaranja doista elegantne integracije hardvera i softvera", ocjenjuje Mark McGuire, analitičar tvrtke za tržišna istraživanja Gartner.
Od prvog predstavljanja tog telefona u siječnju, dionice Apple-a ojačale su 30 posto, no još je nemoguće ocijeniti kakva će biti situacija nakon što prođe početno uzbuđenje.
Jobs cilja na prodaju 10 milijuna jedinica u 2008., što bi Apple-u dalo udjel u globalnom tržištu od jedan posto te najmanje 5 milijardi dolara prihoda tijekom dvije godine.