Prema Boeingovim prognozama, svjetski zrakoplovni sektor tijekom idućih će 20 godina isporučiti 28.600 novih komercijalnih zrakoplova, vrijednih ukupno 2.800 milijardi dolara (2.107 milijardi eura).
Prognoze su optimistične unatoč rastućim zabrinutostima zbog posljedica zagađenja od zrakoplova te planiranog uvođenja EU kvota za emisije ugljičnog dioksida zrakoplovnoj industriji od 2011.
"Zračni će promet nastaviti rasti, potaknut gospodarskim rastom, liberalizacijom svjetske trgovine i dostupnošću novih, učinkovitijih zrakoplova s boljim mogućnostima", kazao je dopredsjednik Boeinga za komercijalne zrakoplove Randy Tinseth.
Rast potražnje tijekom idućih 20 godina predvodit će niskobudžetne aviokompanije u potrazi za ekološki prihvatljivijim zrakoplovima uslijed okretanja širenju poslovanja na američko tržište, ističe Boeing.
"Taj će se rast odvijati na ekološki odgovoran i prihvatljiv način koji sadrži komponentu smanjenja emisija stakleničkih plinova kupnjom naprednih novih zrakoplova te jačanjem operativne učinkovitosti", kazao je Tinseth.
Azijsko-pacifička regija bit će zaslužna za 36-postotni udjel u tom 2.800 milijardi dolara vrijednom tržištu, Sjeverna Amerika imat će 26-postotni udjel u njemu, dok će Europa, Rusija i Zajednica nezavisnih država (ZND) zauzimati četvrtinu tržišta.
Prema Boeingu, očekivane nove isporuke uvećat će svjetsku flotu komercijalnih zrakoplova na 36.400 do 2026.
Iako takva pozitivna prognoza potražnje za iduća dva desetljeća ukazuje na izuzetno visoku razinu optimizma prisutnog u toj industriji, europske kompanije ipak izražavaju određenu zabrinutost zbog nedavnog prijedloga EU-a za uvođenje kvota za emisije ugljičnog dioksida.
Prema tome prijedlogu, zrakoplovne bi tvrtke od 2011. morale smanjivati svoje emisije ili kupovati kvote od drugih industrija.