Osobne automobile, kamione, kombije i autobuse koji više nisu u voznom stanju i predviđeni su za otpad u idućih će pet godina širom Hrvatske skupljati 16 tvrtki koje su, između 43 ponuđača, pobijedile na javnom natječaju za dodjelu koncesija Ministarstva, zaštite okoliša, prostornog uređenje i graditeljstva.
Koncesije za skupljanje otpadnih vozila dobile su tvrtke Felis reciklaža iz Siska, Jadran-Metal iz Pule, Flora VTC iz Virovitice, Sirovina odlagališta iz Zadra, Univerzal i CIOS iz Varaždina, Feropapir iz Karlovca, Kairos iz Osijeka, Reciklaža iz Vukovara, Metis iz Rijeke, Sava promet iz Sesveta, Reciklaža iz Šibenika, Sekundarni metali iz Knina te tri zagrebačke tvrtke CIAK, CIOS i CE-ZA-R koja je ujedno u konkurenciji 30 tvrtki dobila i desetogodišnju koncesiju za obradu i oporabu otpadnih vozila.
Te tvrtke s Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva moraju zaključiti ugovor o koncesiji te s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ugovor o uvjetima obavljanja djelatnosti skupljanja, odnosno obrade otpadnih vozila.
Prema podacima iz Strategije gospodarenja otpadom, koju je Ministarstvo donijelo u jesen 2005., u Hrvatskoj je 2002. bilo registrirano ukupno oko milijun i 348 tisuća vozila, od čega oko milijun i 200 tisuća osobnih automobila, 128 tisuća teretnjaka, te po 10 tisuća autobusa i kombija. Prosječna starost automobila prelazila je 11 godina, a procjene su govorile da bi novi strožiji Pravilnik o tehničkom pregledu vozila iz 2004. mogao eliminirati više od 100 tisuća vozila koja se ne isplati popravljati.
U Strategiji se navodi i da je udio vozila u ukupnom metalnom otpadu oko 75 posto, odnosno oko 66 tisuća tona godišnje, te da bi, prema nekim predviđanjima, u idućih desetak godina trebalo zbrinuti ukupno oko 800 tisuća starih vozila.
U Hrvatskoj postoji samo jedno postrojenje za reciklažu metalnog otpada, bijele tehnike i vozila, te nekoliko pokretnih postrojenja.