"Pritisak za promjenom je snažan", kazao je Peter Swift, čelnik Međunarodnog saveza nezavisnih vlasnika tankera (Intertanko).
Vlasnici brodova morat će sudjelovati na novom tržištu trgovanja emisijama sumpornih ili stakleničkih plinova kako bi pridonijeli njihovom smanjenju, kazao je Swift, ustvrdivši kako će UN-ov protokol iz Kyota o suzbijanju globalnog zagrijavanja biti nakon 2012. proširen na međunarodni brodski promet.
"Trgovanje emisijama je neizbježno", kazao je on. "Velikom brzinom postajemo veliki zagađivači", dodao je, istakavši kako pravila koja ograničavanju razinu zagađenja od brodova zaostaju za zakonima koji se odnose na kopneni prijevoz. No, i pored toga, oceanski je brodski prijevoz još znatno energetski učinkovitiji od transporta tereta kamionima.
Sadašnja pravila EU ograničavaju udjel sumpora u gorivima za automobile na 15 dijelova od njih milijun, u usporedbi sa 45.000 dijelova na milijun za brodove ili 4,5 posto prema međunarodnim pravilima, kazao je Swift. "To je 3.000 puta više. Kad bismo to pokušali obraniti, mislim da bismo se posramili", dodao je.
Intertanko, čiji članovi u 40 zemalja raspolažu s 2.700 tankera u svjetskoj floti, koja broji ukupno 4.400 tankera, poziva na prelazak brodova na lakša destilatna goriva unatoč strahovanju rafinerija od visokih troškova i rasta emisija stakleničkih plinova.
Intertanko se zalaže za odobrenje maksimalnog udjela sumpora od 1,0 posto od 2010., te gornje granice od 0,5 posto za nove motore od 2015., uz prelazak sa sadašnjih teških na lakša goriva.