Govoreći na današnjoj prezentaciji "Način i tijek procesa privatizacije i mogućnosti za strana ulaganja u Crnu Goru", održanoj u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK), Lukovac je istaknuo kako Crna Gora najveće potencijale za vlastiti razvoju vidi na području turizma i prometa, u čemu se Hrvatska nameće kao prirodni partner.
Usprkos tome, dodao je, hrvatska ulaganja u Crnu Goru znatno zaostaju za drugim državama, posebice 'prava' ulaganja, dok su na tržištu kapitala nešto zastupljenija, primjerice s 30-tak milijuna eura uloženih tijekom 2006. godine.
Direktor Agencije Crne Gore za prestrukturiranje privrede i strana ulaganja Branko Vujović istaknuo je kako je u toj zemlji do sada već privatizirano oko 85 posto vrijednosti državne imovine, a vodeći investitori su iz Norveške, Rusije, Mađarske, Austrije, Slovenije i Velike Britanije.
Vujović je predstavio i crnogorske tvrtke čija je privatizacija već pripremljena, poput rehabilitacijskog Instituta "Dr Simo Milošević" u Igalu, Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj, HTP-a Ulcinjska rivijera te Duvanskog kombinata Podgorica, za koji je, prema njegovim riječima, bilo kontakata s rovinjskom Adris grupom.
Ujedno, rekao je, Crna Gora priprema i strategije privatizacije za neke od svojih najboljih poduzeća, poput Plantaža, Luke Bar, ali i Elektroprivrede i Željeznice Crne Gore.
Hrvatskim gospodarstvenicima predstavljeni su i potencijalni ulagački projekti, poput niza turističkih projekata, ali i projekata izgradnje 190 kilometara autoputa Beograd-Bar, 100 km Jadransko-jonske autoceste, rekonstrukcije 167 km pruge Beograd-Bar, 87,8 milijuna eura vrijednog mosta preko Bokakotorskog zaljeva, 50-tak milijuna eura 'teškog' projekta vodovoda za crnogorsko primorje, izgradnje četiriju malih hidroelektrana te triju projekata iskorištavanja prirodne izvorske vode.
Trenutno je u Crnoj Gori, prema riječima predstavnika HGK u toj zemlji Damira Pinjatića, prisutno 50-tak hrvatskih tvrtki, poput IGH i splitskog Konstruktora, koji sudjeluju u infrastrukturnim projektima ili Agrokora, čija je tvrtka Ledo kupila tamošnji vodeći brand u sladoledima "Sun".
Među njima bi se uskoro mogla naći i INA, ukoliko bude izabrana za najpovoljnijeg ponuđača na natječaju za strateškog partnera naftne kompanije Montenegro Bonus, koji je još u tijeku.