FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Cannes: Filmski stvaratelji traže gledatelja budućnosti

CANNES, 17. svibnja 2007. (Hina/AFP) - Filmski profesionalci su na ovogodišnjem, 60. po redu, filmskom festivalu u Cannesu pokušali zamisliti profil gledatelja sutrašnjice suočenog s novim tehnologijama što ga čini specijaliziranijim, zahtjevnijim, kreativnijim, ali možda manje i manjim zaljubljenikom u mračne kino-dvorane nego u računalni ekran.
CANNES, 17. svibnja 2007. (Hina/AFP) - Filmski profesionalci su na ovogodišnjem, 60. po redu, filmskom festivalu u Cannesu pokušali zamisliti profil gledatelja sutrašnjice suočenog s novim tehnologijama što ga čini specijaliziranijim, zahtjevnijim, kreativnijim, ali možda manje i manjim zaljubljenikom u mračne kino-dvorane nego u računalni ekran.

Razvoj videa na zahtjev (VoD) zajedničkih mreža poput MySpacea ili You Tubea te blogova uvodi novu dimenziju u svijet filma: interaktivnost. "Današnji adolescenti stavljaju na svoje blogove slike iz filmova u kojim se prepoznaju kao što su nekada ljepili postere na zid", piše Danah Boyd, američka istraživačica koja prati internet praksu mladih.

"Internet je postao mjesto njihove socijalizacije kao što je nekada bilo izlazak s prijateljima u kino", dodaje.

Veliki filmski producenti su to dobro shvatili i razvijaju specifične internet sadržaje usmjerene baš prema tim budućim gledateljima. Autorski film, međutim, nije shvatio ili nije htio naći svoje mjesto u tom marketinškom dijalogu. No, otuda rizik da se svijet filma mladih ograniči samo na internet i blockbustere koji ionako pune kino-dvorane.

"Ideja velike publike u kinu nestaje", kazao je Emmanule Ethis, sociolog filma. Nekada je bilo potrebno poznavati cijeli spektar filmova. Ta je potreba nestala zbog specijalizacije koja sve više gura gledatelje oko jednog filmskog žanra, na što ukazuje sve veća pojava tematskih internet stranica.

Sve aktivniji u svom odnosu prema filmu, gledatelj može, zahvaljujući novim tehnologijama, "ući s druge strane ogledala" i postati sam stvaratelj pokretnih slika.

"Nikada nije bilo tako lako stvarati film", kaže Michael Gibins iz engleskog časopisa "Screen International".

Stavljanje učeničkih video spotova online te remakeovi filmova strastvenih obožavatelja filma i česta filmska praksa amatera mijenjaju gledateljsku percepciju profesionalnih filmova.

Sociolog Ethis je uvjeren da će nove tehnologije "rafinirati" pogled filmskog gledatelja.

Zaključci rasprave bit će u subotu predstavljeni europskim ministrima kulture okupljenima u Cannesu povodom Dana Europe.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙