Sto godina kasnije, Muzej moderne umjetnosti iz New Yorka (MoMA), u posjedu tog remek-djela već 68 godina, organizira izložbu-hommage "Gospođicama", okruženima tom prigodom s deset preliminarnih studija.
Uobičajeno obješeno među ostalim blagom, monumentalno platno zauzima ovog puta prostor samo za sebe, privlačeći posjetitelje.
Iako danas nije skandalozno, platno koje prikazuje pet prostitutki od kojih dvije lica prekrivena afričkom maskom, još uvijek izaziva vizualni šok.
Svjedoci slikareve duge pripreme, crteži kojih ima na stotine ukazuju na njegov intenzivan rad tijekom šest mjeseci u pariškom ateljeu Bateau-Lavoir.
Od jednostavnih skica do kompletnih slika, desetak komada predstavljenih u MoMA-i, a porijeklom iz pariškog Muzeja Picasso, dobro pokazuju širinu pothvata, daleko od reputacije "spontanog" djela koja ga ponekad prati.
U doba nastanka slike, Picasso nije dobio pohvale za sliku, suočen s nerazumijevanjem i odbacivanjem, čak među kolegama i prijateljima.
Napokon 1924. nadrealistički francuski pisac Andre Breton uvjerava francuskog kolekcionara Jacqueta Douceta da investira u sliku koja po njemu "premašuje slikarstvo i poprište je svega što se desilo zadnjih 50 godina". Postignuta cijena iznosti 30.000 franaka.
Godine 1939. sliku konačno otkupljuje MoMA.
Izložba "Picassove Gospođice iz Avignona navršile 100." ostaje otvorena do 27. kolovoza.