Ove godine planira se puštanje u promet 20 kilometara autocesta, uglavnom na sjeveroistoku zemlje, početak izgradnje dviju novih dionica, ukupne dužine 14,8 kilometara, te nastavak izgradnje na oko 100 kilometara autocesta.
Za gradnju autocesta namijenjeno je 537,2 milijuna eura, za obnovu 45,4 milijuna, a za pokrivanje obveza po kreditima i izdanim obveznicama 137,2 milijuna eura.
Božič je istaknuo da je sadašnja vlada premijera Janeza Janše u zadnje dvije godine ubrzala gradnju prometnica, pa su ovogodišnja sredstva za tu namjenu 36,7 posto veća od onih koja je predviđala ranija vlada.
Odbacio je tvrdnje nekih oporbenih predstavnika da promijenjeni model financiranja prijeti prevelikim zaduživanjem države preko državnih jamstava danih državnoj agenciji za izgradnju autocesta (DARS).
"Riječ je o financiranju koje je još uvijek financijski održivo", rekao je Božič.
Zastupnici liberalnih demokrata (LDS) kritizirali su sadašnju vladu jer se iz državnog proračuna za autoceste prihvaćenim planom financiranja izdvaja samo 13 milijuna eura, koliko se otprilike računa i na sredstva iz europskih fondova, dok ostatak većinom predstavljaju krediti za koje je jamstva DARS-u dala država.
Oporba tvrdi, na temelju jedne studije, da bi takvo financiranje moglo dovesti do kolapsa državne agencije za autoceste (DARS) i poskupljenja cestarina, a vraćanje uzetih kredita moglo bi se produžiti sve do 2040. godine, te tako opterećivati javne financije i buduće generacije.
Predstavnici vladajućih stranaka izrazili su uvjerenje da će sadašnjim ubrzanjem cestogradnje, mreža prometnica po petom i desetom paneuropskom koridoru, odnosno od talijanske do mađarske i od austrijske do hrvatske granice, biti završena 2009. godine i da će troškove cestogradnje biti moguće servisirati iz prihoda DARS-a.
(Hina) xfl yds