Neovisna tržišna analiza tvrtke Datamonitor navodi kako opasna situacija s patentima znači da proizvođači brandiranih proizvoda mogu očekivati desetljeće nepopustljive konkurencije generika.
Nekoliko kompanija već osjeća teškoće, no industrijski analitičari koji dugo upozoravaju na prijeteći pad prihoda kažu da će do kulminacije doći 2011./2012. kada većina izgubi patentnu zaštitu za svoje najveće ili druge po veličini prodaje proizvode.
Lijekovi koji će izgubiti patentnu zaštitu na ključnom američkom tržištu u te dvije godine uključuju Pfizerov Lipitor, GlaxoSmithKlineov Advair, Seroquel proizvođača AstraZeneca te Plavix proizvođača Sanofi-Aventis i Mristol-Myers.
Gubitak od 140 milijardi dolara na prihodima pogodit će veliki dio globalne industrije koja je lani zabilježila 643 milijardi dolara prihoda, sudeći po podatcima koje je prikupio IMS Health.
Datamonitor je utvrdio kako mnoge kompanije rade na novim, poboljšanim formulama ugroženih lijekova u nadi da bi mehanizmi postizanja noviteta mogli udahnuti novi život tim proizvodima.
"Iako bi strategije novih formula mogle biti učinkovite za suzbijanje konkurencije generika na kratki rok, u konačnici bi proizvođači trebali razviti prave nove lijekove u cilju očuvanja prihoda od franšiza i portfelja unatoč generičkoj konkurenciji", kazao je farmaceutski analitičar pri Datamonitoru, Allistair Sinclair.