Broj brzih lokomotiva, s kraticom CRH (China Railway High-speed), u stanju doseći maksimalnih 250 km na sat, trebao bi se popeti na 257 do kraja godine.
Radi se o šestom povećanju brzine od 1997. godine. Vlakovi su tada vozili 60 km na sat, nasuprot današnjih 160.
Prvih 15 lokomotiva CRH inaugurirano je u veljači, krenuvši u komercijalnu upotrebu u razdoblju lunarne nove godine velikih obiteljskih putovanja, najkritičnijem razdoblju za željezničku mrežu zasićenu prijevozom putnika i tereta.
Usprkos službenih izjava prema kojima Kina posjeduje osnovnu tehnologiju za vlakove koji voze brže od 200 km na sat, prvi primjerci uglavnom su proizvedeni u inozemstvu u okviru ugovora o prijenosu tehnologije potpisanih s tvrtkama Mitsubishi-Kawasaki (Japan), Bombardier (Kanada), Alstom (Francuska) i Siemens (Njemačka).
Do 2020. azijski div namjerava imati 13.000 kilometara pruge za veliku brzinu. Dotad bi trebao posjedovati mrežu od 100.000 kilometara tračnica.
Među planiranim putničkim linijama Peking ih je planirao 11, to jest približno 9000 kilometara prema industrijskim izvorima, koji će biti velike brzine, čak jako velike (300 km na sat), poput linija Peking-Šangaj ili Peking-Tianjin.