FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Francuski superbrzi vlak oborio svoj brzinski rekord

PARIZ , 3. travnja 2007. (Hina) - Francuski superbrzi vlak TGV (Train a Grande Vitesse), oborio je u utorak svoj brzinski rekord postigavši u vožnji brzinu od 578,8 kilometara na sat, izvijestili su mediji.
PARIZ , 3. travnja 2007. (Hina) - Francuski superbrzi vlak TGV (Train a Grande Vitesse), oborio je u utorak svoj brzinski rekord postigavši u vožnji brzinu od 578,8 kilometara na sat, izvijestili su mediji.

Raniji rekord TGV-a bio je 515 km/h postignut 1990., prenosi francuska novinska agencija AFP. Posebni vlak nazvan V 150, koji bi od lipnja trebao prometovati na liniji Pariz-Strasbourg, za obaranje rekorda stručnjaci su spremali tjednima.

Apsolutni brzinski rekord kada su u pitanju vlakovi postigao je japanski šinkansen koji je 2003. postigao brzinu od 581 km na sat. Razlika između francuskog TGV-a i japanskog šinkansena je u tomu što japanski vlakovi lebde nad tračnicama zahvaljujući magnetskoj levitaciji. Današnji rekordi francuskog TGV-a su, prenosi Reuters, postignuti blizu grada Metza u istočnoj Francuskoj te blizu gradova Bezannesa i Reimsa.

V 150 modificirana je verzija francuskog superbrzog modela vlaka s većim kotačima od uobičajenih. TGV je generičko ime za cijeli sustav transporta koji uključuje vlak, tračnice i signalnu tehnologiju te postizanje komercijalnih brzina od oko 300 km/h. Bitna inovacija TGV-a bila je u načinu međusobnog spajanja vagona, što je ostvareno postavljanjem dvaju para kotača koji su zajednički za dva susjedna vagona. Današnji su događaj uživo prenosile francuska i njemačka televizija, a na probnu vožnju bili su pozvani brojni uzvanici među kojima i mnogi novinari koji su izvještavali uživo iz svojih vagona, prenijeli su britanski mediji.

Zbog znatno većih brzina kod TGV-a su tijekom njegova razvoja bile nužne i promjene tračnica - primjerice radijusi zakrivljenosti ne smiju biti manji od 5 km, povećan je razmak između parova tračnica radi smanjenja zračnih udara koji nastaju pri mimoilaženju dvaju vlakova te je bila nužna i promjena signalizacije - kompjutorizirana se signalizacija u cijelosti preko tračnica prenosi u kabinu lokomotive, jer je očitavanje vanjske signalizacije pri tako velikim brzinama nemoguće.

V 150 ima 25.000 konjskih snaga, što je dvostruko više od tradicionalnog TGV-a koji je u Francuskoj prošle godine proslavio 25 godina postojanja. Tradicionalni TGV vlak općenito vozi brzinom od oko 300 km na sat. No, od 10. lipnja bit će dopuštena brzina od 320 km na sat na nedavno otvorenoj liniji Pariz-Strasbourg.

Novom će linijom u skoroj budućnosti biti obuhvaćeno 37 milijuna Europljana. Kada 2015. bude završen cjelokupan projekt, od Strasbourga do Pariza vlak će voziti sat vremena i 50 minuta.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙