Google je u petak pretekao Microsoft i Yahoo u utrci za akviziciju kompanije za usluge oglašavanja na Internetu DoubleClick, čime je osigurao vodeću poziciju na tom tržištu.
Najveći svjetski proizvođač softvera Microsoft objavio je da bi ta akvizicija omogućila Googleu dominantnu poziciju na tržištu oglašavanja putem Interneta i pristup ogromnoj količini informacija o ponašanju potrošača na Internetu.
"Predložena akvizicija otvara ozbiljne dvojbe u vezi s konkurencijom i tajnošću podataka. Smatramo da to spajanje zaslužuje temeljitu istragu regulatornih vlasti kako bi se zaštitio mehanizam ravnopravne konkurencije na tržištu oglašavanja", konstatirao je u elektronskoj poruci viši potpredsjednik uprave i glavni pravni savjetnik Microsofta Brad Smith.
Viši izvršni potpredsjednik odjela za vanjske i pravne poslove AT&T-a Jim Cicconi upozorio je pak da će ta akvizicija omogućiti Googleu da bira najbolje kompanije u industriji oglašavanja na Internetu.
"Postane li Google dominantna snaga i posrednik u sektoru oglašavanja na internetu, bio bi to jasan dokaz njegove tržišne moći i dominantne pozicije", zaključio je Cicconi.
Analitičari te industrije smatraju da će akvizicija omogućiti Googleu da se pojačano usmjeri na proširenje aktivnosti oglašavanja na tiskane i elektroničke medije.