FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HŽ i Njemačke željeznice potpisale Sporazum o strateškoj suradnji

ZAGREB, 4. travnja 2007. (Hina) - Čelnici Hrvatskih i Njemačkih željeznica (HŽ i DB) potpisali su danas u Zagrebu Sporazum o strateškoj suradnji kojim se utvrđuju načini zajedničkog djelovanja dviju tvrtki u putničkom i teretnom prometu.
ZAGREB, 4. travnja 2007. (Hina) - Čelnici Hrvatskih i Njemačkih željeznica (HŽ i DB) potpisali su danas u Zagrebu Sporazum o strateškoj suradnji kojim se utvrđuju načini zajedničkog djelovanja dviju tvrtki u putničkom i teretnom prometu.

Sporazum je potpisan u sklopu posjeta predsjednika Uprave koncerna DB-a Hartmuta Mehdorna HŽ-u i sklopljen je na razdoblje od tri godine.

Njime se predviđa suradnja u područjima kao što su organizacija i menadžment, inženjering, upravljanje projektima i školovanje zaposlenika.

Definirana je i suradnja kod nabave vozila, opreme i nadomjesnih dijelova te u planiranju i eksploataciji putničkih i teretnih vlakova.

Na konferenciji za novinare nakon potpisivanja sporazuma, predsjednik Uprave HŽ Holdinga Davorin Kobak izvijestio je da je sa svojim njemačkim kolegom razgovarao i o iskustvima DB-a u zbrinjavanju viška radnika kroz fond za zbrinjavanje, mogućnosti uspostave izravnog vlaka Hamburg - Rijeka te suradnji na području informatike.

Njemačka strana je, kaže Kobak, iznijela ideju o zajedničkom informatičkom sustavu željeznica u regiji, čime bi bio olakšan promet desetim paneuropskim koridorom.

Za Hrvatsku su, rekao je državni tajnik za promet u Ministarstvu mora, turizma prometa i razvitka Dražen Breglec, zanimljiva njemačka iskustva u razvoju DB-a u profitabilnu tvrtku koja kotira na burzi i nije na teret državi.

Hartmut Mehdorn rekao je da je DB zainteresiran za to da HŽ postigne stupanj razvoja na kojem bi mogao ravnopravno surađivati s DB-om i drugim europskim željeznicama u međunarodnim projektima.

Željeznica, kaže Mehdorn, je konkurentna samo na dužim relacijama, a DB je na tome temeljio svoju transformaciju. Danas svaki peti zaposleni u DB-u radi izvan Njemačke, gdje tvrtka ostvaruje značajni dio prihoda. Takva politika je, prema njegovim riječima, u zadnjih deset godina udvostručila promet DB-a, te od gubitaša stvorila profitabilan sustav čija je dobit oko dvije milijarde eura.

I HŽ bi, kaže Mehdorn, trebao prerasti nacionalne granice i dio razvoja temeljiti na sudjelovanju u međunarodnom prijevozu.

Upitan je li DB zainteresiran za privatizaciju HŽ-a, Mehdorn je odgovorio da to nije bila tema razgovora, a Dražen Breglec je dodao da je pogrešno trenutne procese prodaje društava kćeri HŽ-a koje ne ulaze u osnovnu djelatnost zvati privatizacijom.

Pravi put do privatizacije, kaže Breglec, je restrukturiranje i postizanje profitabilnosti, nakon čega može uslijediti ulazak privatnog kapitala u HŽ.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙