Linija TGV-Est - koja se za putnički promet otvara 10. lipnja - općenito će skratiti vrijeme putovanja u tome smjeru, tako da će putovanje od Pariza do Luxembourga trajati nekih dva sata, do Frankfurta manje od četiri sata, a do Muenchena šest sati i petnaest minuta.
"Ova linija spaja nekih 37 milijuna Europljana", kazao je direktor TGV-Est-a Alain Le Guellec. "Mreža brzih linija uspostavlja se diljem ostatka Europe".
Rad na gradnji nove linije, započet 2002. i smatran jednim od najvećih željezničkih projekata u Europi, mobilizirao je nekih 10.000 radnika i zahtijevao 78.000 tona čelika - dovoljno za gradnju osam Eiffelovih tornjeva.
Pitanje je, međutim, koliko će ta usluga biti komercijalno održiva.Trošak gradnje u visini četiri milijuna eura dijele 22 financijska partnera na različitim razinama francuske vlade, kao i vlade u Luksemburgu, Europske unije i francuske državne željeznice SNCF.
Očekuje se da će cijena željezničkih karata poskupiti za 20 do 30 posto, što će zasigurno naići na neodobravanje putnika i lokalnih vlasti.
Organizatori su svečanu inauguraciju najavili kao izuzetno raskošan događaj, s najdužim vatrometom u povijesti.