Pristupanjem su se i te tvrtke obvezale na usvajanje i trajnu primjenu temeljnih načela odgovornog poslovanja s područja ljudskih prava, temeljnih radnih standarda, zaštite okoliša i borbe protiv korupcije.
Svečano lansiranje inicijative bit će u utorak, 20. ožujka, najavila je voditeljica projekta društvenog odgovornog poslovanja u hrvatskom uredu UNDP-a Heidi Eterović.
Global Compact je inicijativa UN-a iz 2000. godine koja se temelji na promicanju načela etičkog poslovanja, to je dobrovoljna mreža koja danas broji više od 3.800 članica, od čega je više od 2.900 kompanija iz cijelog svijeta.
Kompanije koje sudjeluju u inicijativi obvezuju se u svoje poslovanje ugraditi 10 temeljnih načela, primjerice načela slobode udruživanje i priznavanje prava na kolektivno pregovaranje, iskorjenjivanje svih oblika prisilnog i neslobodnog rada, beskompromisno ukidanje svih oblika dječjeg rada, pažljivog pristupanje pitanjima okoliša i poticanje razvoja tehnologija prihvatljivih za okoliš, borbe protiv svih oblika korupcije.
Pitanje kako smanjiti prostor za korupciju jedno je od prioritetnih pitanja i za hrvatski poslovni sektor, kaže Eterović dodajući da i hrvatske tvrtke koje se ne žele ponašati koruptivno vide da je to moguće samo kolektivnom akcijom.
O konkretnim mjerama još se treba dogovoriti, a Eterović kao primjer dobre prakse ističe uspostavu sustava obuke za predstavnike u nadzornim odborima, te dodaje da je u literaturi razrađen i niz drugih konkretnih akcija, primjerice zaštite zviždača, tzv. pakt o transparentnosti u javnim nabavama, itd.
Članstvo u Global Compactu ne znači da ste dobili pečat, značku da se društveno odgovorno ponašate, već da ste se obvezali na trajni napredak u primjeni 10 načela, važno je pratiti da li se tvrtke tako i ponašaju, istaknula je Eterović.
Objašnjava, naime, da inicijativa nije predviđena da bude 'policajac', da provjerava tvrtke da li provode načela.
Tvrtke svake godine trebaju predati izvješće i javnost informirati o svom napretku u primjeni načela Global Compacta, pa Eterović ističe upravo značaj uloge javnosti.
Među hrvatskim tvrtkama koje su se uključile u Global Compact su primjerice i adriatica.net, Atlantic Grupa, Coca Cola Beverges Hrvatska, Dalekovod, Ericsson Nikola Tesla, Fima Grupa, Ina, Janaf, HBOR, Končar Elektroindustrija, Podravka, PBZ, SAP, SMS, Tele2, T-HT, VIPnet, Vindija, itd.