Optimizam gospodarstvenika i dalje u porastu
Vrijednost indeksa poslovnog optimizma HLIPO za veljaču iznosi 122,7 što je najviša razina optimizma hrvatskih gospodarstvenika od početka mjerenja, u lipnju 2005. godine.
Pokazali su to rezultati istraživanja "Hendal Liderovog indeksa poslovnog optimizma HLIPO" koje provodi Agencija za istraživanje tržišta Hendal u suradnji s poslovnim tjednikom Lider.
Graditeljstvo je u veljači, kao i prethodnih mjeseci, bilo najoptimističnija djelatnost sa vrijednošću HLIPO-a 151,4 što je najviša zabilježena vrijednost od početka mjerenja u svih pet promatranih sektora.
Gotovo 97 posto anketiranih iz graditeljstva svoju trenutnu poslovni situaciju ocjenjuje dobrom ili zadovoljavajućom, a isto toliko ih očekuje povoljan razvoj događaja u narednih šest mjeseci.
Vrlo optimistično graditeljstvo prati sektor prijevoza i usluga s vrijednošću indeksa 129, što je porast od 6,2 indeksna poena u odnosu na prethodni mjesec i 9 poena više u usporedbi s prošlogodišnjom veljačom. Prijevoz i usluge ujedno bilježe i najvišu vrijednost optimizma dosad.
Gospodarstvenici iz proizvodnje s indeksom 124,2, u veljači su također iskazali najvišu vrijednost u tom sektoru od početka mjerenja te su u odnosu na siječanj optimističniji za 2,7 poena, kao i u usporedbi s veljačom 2006. godine, kada je vrijednost optimizma u ovom sektoru iznosila samo 102,2 poena.
Suzdržaniji su gospodarstvenici iz turizma, s vrijednošću indeksa 113,1 koji u odnosu na prethodna dva mjeseca bilježi pad vrijednosti. Gotovo trećina gospodarstvenika ovog sektora svoju trenutnu poslovnu situaciju ocjenjuje lošom, dok ih više od dvije trećine očekuje nepovoljno razdoblje u narednih pola godine.
Najpesimističnija od svih promatranih djelatnosti je trgovina, s indeksom optimizma 111,3, koja u odnosu na siječanj bilježi pad vrijednosti od 3,6 poena. No uspoređujući taj rezultat s veljačom prošle godine, optimizam u trgovini je viši za 14,3 indeksnih poena.
Istraživanje HLIPO indeksa provodi se na mjesečnoj bazi od lipnja 2005. godine, a temelji se na mjesečnoj anketi 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu i uslugama i turizmu.