Takav razvoj događaja otvara niz pitanja, kao što su regulacija djelatnosti proizvođača sadržaja, njihovog odnosa sa telekomunikacijskim operatorima koji taj sadržaj prenose, pa sve do pitanja kao što su primjerenost pojedinih sadržaja i njihov javni utjecaj, ocijenjeno je na konferenciji.
Važnost sadržaja koje nude ovi mediji kao što su digitalna i IP televizija (Internet Protocol Television) porasla je nakon što su korisnici dobili mogućnost uređivanja tih sadržaja bilo svojom potražnjom ili mogućnošću kreiranja sadržaja, primjerice kroz You Tube servis. Stoga oni postaju istinski 'kraljevi' novih medija, bilo kroz oblikovanje potražnje ili izravno uređivanje, rečeno je na konferenciji.
Riječ je, dakako, i o novom izazovu za poslovni sektor koji je uz klasične brige oko međusobne konkurencije suočen i s poteškoćama koje proizlaze iz zakonskog okvira poslovanja, koji teško prati brzi razvoj novih medija.
Izazovi nove regulacije, čulo se na konferenciji, proizlaze iz novog kuta gledanja na telekomunikacije, koje se, bar kad je o Europi riječ, promatraju ne više samo kao dio komunalne infrastrukture i opće dobro, već kao gospodarska grana koja se mora razvijati i biti konkurentna te okrenuta korisnicima.
Drugi značajni izazov regulacije, o kojem se raspravlja na konferenciji, je isprepletenost tehničke podloge za nove medije i programske produkcije (broadcasting), a to je, kako je rečeno, jedna od glavnih europskih tema danas kada je riječ o regulaciji novih medija.
Cilj koji se pritom želi postići je izbjegavanje dvostruke regulacije za operatore, koji daju tehničku podlogu i za proizvođače sadržaja kao i što je moguće veće pojednostavljenje te regulacije.
Posebno je važno, ističu stručnjaci, autorizaciju sadržaja odvojiti od autorizacije rada operatora, te spriječiti operatora da na bilo koji način uređuje sadržaj.