Dragičević je kazao kako je Vlada pri izradi programa prihvatila prijedloge sindikata, koji se prije svega odnose na posebne programe za svako brodogradilište te na zadržavanje što je moguće većeg broja radnika, odnosno da otpuštanje tehnološkog viška bude popraćeno stimulativnim otpremninama.
U programe restrukturiranja kvalitetno je uključena i potpora brodogradnji do 2012. godine, rekao je Dragičević dodajući kako ona neće biti u onom obliku i obujmu kao do sada, no da će omogućiti pozitivno poslovanje brodogradilišta.
Sve što se od 1990. godine radilo u brodogradnji bilo je pogrešno, a pitanje je hoće li i ovo uspjeti, rekao je Dragičević, iako je, dodao je, uvjeren da se provedbom ovih programa brodogradnja može izvući iz krize i početi pozitivno poslovati najkasnije 2012., kako predviđa program restrukturiranja.
Programom restrukturiranja iz splitskog bi škvera, u kojemu je zaposleno više od 3 tisuće ljudi, do 2010. godine kao tehnološki višak bila otpuštena, s otpremninama, 282 radnika, a iz trogirskoga, u kojemu radi oko 1100 ljudi, trebalo bi otići njih 268 koji bi prešli u novoosnovane servisne i nautičke tvrtke ili u mirovinu. Sindikat istodobno traži da i kooperanti preuzmu dio tereta restrukturiranja na način da "koliko zaposlenika ode, toliko se mora smanjiti i broj radnika iz kooperantskih tvrtaka", rekao je Dragičević.
Očekuje se da bi Brodosplit provedbom programa pozitivno poslovanje trebao početi od 2010. godine, a Brodotrogir već od 2009.
Država bi, kako je predviđeno, sanirala dugove brodogradilišta i postala vlasnikom zgrada i zemljišta, što omogućuje izmjena Zakona o pomorskom dobru, čime bi se povećao i temeljni kapital svakog pojedinog brodogradilišta, pa tako i splitskog i trogirskog.
Tijekom pregovora s Europskom unijom o brodogradnji sindikati također traže da ih se promptno informira o postignutom i o zahtjevima EU kako se ne bi dogodilo da Europa zatraži zatvaranje jednog ili dva brodogradilišta, a da ne mogu reagirati na vrijeme, "jer, bez obzira na kvalitetu ovih programa, vrag nikada ne spava", poručio je. Pomoć su zatražili i od Europske konferderacije sindikata metalaca koji će sa svoje strane pokušati utjecati na mišljenje Europske komisije, rekao je Dragičević.
Za sindikate je ostalo još na domaćem terenu izboriti se i da se ugovori o radu pri, kako je programom predviđeno, privatizaciji ne prenose na novog poslodavca, već da se radniku omogući da sam bira hoće li potpisati ugovor s novim vlasnikom ili otići uz otpremninu.
U slučaju privatizacije SMH se zalaže da se ona provede nad svakim škverom u cjelini, a ne po pojedinim proizvodnim djelovima, osim u posebnim slučajevima kada se to pokaže nužnim i korisnim.
Glede splitskog i trogirskog brodogradilišta stajalište je SMH kako su restrukturiranje i sanacija puno važniji nego afere koje se povlače po medijima i pravosuđu posljednjih godinu dana, jer radnici tih dvaju škverova rade dobro i kvalitetno i državi su prošle godine, isporukom osam brodova na vrijeme ili čak prije roka, uprihodili više od 500 milijuna dolara.