Istraživanje, koje je predstavljeno danas u Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) u Zagrebu pokazalo je i da entuzijazam učenika opada kako se oni bliže kraju osnovnog školovanja.
Osnovne škole karakteriziraju zastarjeli modeli ocjenjivanja i vrednovanja učeničkog znanja i napretka, kao i nedovoljno jasni kriteriji ocjenjivanja, pokazali su odgovori učitelja i učenika.
Istodobno, roditeljska podrška razvoju kompetencije učenja je nedosljedna jer roditelji uglavnom imaju visoka očekivanja, no najčešće svojoj djeci pružaju vrlo ograničenu podršku.
Tako, 74 posto učenika osmih razreda kaže kako njihovi roditelji od njih očekuju da u budućnosti pohađaju fakultet, dok istodobno polovina tvrdi da s roditeljima rijetko ili gotovo nikada ne razgovara o školskim zadacima.
Zabrinjavajuće je i to što više od 50 posto nastavnika, za razliku od učenika, smatra da roditelji nedostatno naglašavaju važnost obrazovanja i što ih 81 posto smatra da su roditelji zainteresiraniji za ocjene nego napredak djece u učenju.
Istraživanje je ukazalo i na slabu upućenost učenika o osnovama ekonomske pismenosti. Tako većina osmoškolaca ne barata osnovnim ekonomskim pojmovima, a više od polovice učenika tvrdi da nije nikad imalo prilike susresti se sa poduzetnikom u školi niti posjetiti tvrtku u mjestu školovanja.
Istraživanje je naručila organizacija European Training Foundation (ETF), a lani tijekom jeseni proveli su ga stručnjaci Instituta za društvena istraživanja i zagrebačkog Učiteljskog fakulteta u 25 osnovnih škola, na uzorku od 688 nastavnika, 1050 učenika osmih i 535 učenika četvrtih razreda.
Rezultati i preporuke istraživanja predstavljeni su danas u Zagrebu na okruglom stolu u organizaciji ETF-a, Instituta za društvena istraživanja i Nacionalnog opservatorija HOK-a.
Autori navode da ovo istraživanje predstavlja prvi pokušaj sustavnog proučavanja i uvođenja koncepata iz okvira ključnih kompetencija u Hrvatskoj, te prvi slojevit pokušaj istraživanja koncepata koji se nalaze u osnovi kompetencija "učiti kako učiti" i "poduzetništvo" na razini hrvatskog osnovnog školstva.