Konstruktor-inženjering je predložio da se tražbine vjerovnika općeg isplatnog reda, odnosno kooperanata, pretvore u vlasničke udjele, što je bio i jedan od prijedloga više koperanata na posljednjem ročištu u stečajnom postupku.
Na tom je ročištu, održanom krajem siječnja, predloženo i da se od Ministarstva financija zatraži da tražbine vjerovnika općeg isplatnog reda namiri država, što je odbijeno, a glasovanje o stečajnom planu na koji su primjedbe iznijeli kooperanti je odgođeno.
Stečajna sutkinja Korlević nedavno je pak, zbog bolesti stečajne sutkinje Ljiljane Ugrin, preuzela predmet stečaja kostrenskog brodogradilišta, te je ročište za glasovanje o stečajnom planu koji je izradila stečajna upraviteljica Belić - Ilijašić zakazala za 1. ožujka.
Po tom prijedlogu stečajnog plana, razlučni bi vjerovnici otpisali dio od ukupno 690 milijuna kuna tražbina, dio tražbina od preostala 144 milijuna kuna pretvorili u vlasničke udjele, a najveći bi pojedinačni vlasnik, nakon preuzimanja tražbina Ministarstva financija, bio pulski Uljanik.
Vjerovnici općeg isplatnog reda, uglavnom kooperanti, ne bi mogli namiriti svoja potraživanja od ukupno 273 milijuna kuna, jer bi taj dio duga bio otpisan.
Radnicima bi pak bio isplaćen dio tražbina od 15,4 milijuna kuna.
Prema stečajnom planu, u vlasničkoj strukturi, osim Uljanika koji je otkupio tražbine IFC-a i DEG-a te bi preuzeo i tražbine Ministarstva financija (ukupno 60,4 posto), još bi bili Hrvatska banka za obnovu i razvoj (16,08 posto), Croatia osiguranje (2,3 posto), Fond za razvoj i zapošljavanje (3,9 posto) i Hrvatski fond za privatizaciju (9,4 posto).
Vlasnici s manjim udjelima bili bi i OTP banka, R.L.E. Obrt iz Drniša, te zavodi za mirovinsko osiguranje, za zdravstveno osiguranje i za zapošljavanje.
Najavljen je i mogući ulazak zadarske Tankerske plovidbe u vlasničku strukturu Lenca, odnosno mogućnost da dio tražbina od Ministarstva financija, uz Uljanik, otkupi i ta tvrtka.
(Hina) xhsup ybn