Kao i proteklih godina, operateri mobilnih mreža, proizvođači mobilnih uređaja, te pružatelji sadržaja za mobilne telefone, na 3GSM sajmu koji se od ponedjeljka do četvrtka održava u Barceloni, objedinjuju svoja nastojanja usmjerena na razvoj usluga televizijskih prijenosa, video igrica i drugih zabavnih sadržaja. To je njihov odgovor na prekid odnosno smanjenje prihoda od telefoniranja, dodatno otežanog padom broja pretplatnika u Europi.
No, ove je godine razlika u tome što je usluga praćenja TV programa na mobilnom telefonu doista dostupna korisnicima u sve većem broju zemalja, od Europe do Azije, a uskoro bi trebala stići i u Sjedinjene Države.
"Tržište nije osobito zainteresirano reagiralo na mobilne TV usluge i uređaje lansirane tijekom protekle godine", ističe Nick Lane, analitičar istraživačke tvrtke Informa Telecoms & Media.
Prema njegovim riječima, da bi se to dogodilo, potrebno je pozabaviti se pitanjima održivosti različitih platformi te softverskih i poslovnih modela.
No, sudionici sajma u Barceloni uvjereni su da su se dijelovi mozaika konačno počeli slagati.
Izvršni direktor Nokie Olli-Pekka Kallasvuo svoje je obraćanje sudionicima iskoristio kako bi predstavio N77, multimedijalni uređaj s ekranom veličine 2,4 inča koji će, kako je rekao, ubrzati prihvaćanje i korištenje mobilnih TV usluga na dlanovnicima za digitalni video prijenos (DVB-H). On predviđa da će to tržište do kraja 2008. dosegnuti 10 milijuna prodanih komada a da će se u 2009. udvostručiti.
Iako su usluge iduće generacije središnja točka sajma, industrija mobilnih uređaja i dalje je usmjerena u prvome redu na poticanje rasta broja novih korisnika na tržištima na kojima stupanj zastupljenosti mobilnih telefona još nije dosegao zasićenost.
"Najvažnije za ovu industriju u 2007. jest nastavljen rast svjetske mobilne populacije", kazao je Mark Newman, izvršni direktor istraživačke tvrtke Informa. Taj vodeći svjetski pružatelj specijaliziranih informacija globalnim akademskim i znanstvenim, profesionalnim i komercijalnim zajednicama predviđa 480 milijuna novih korisnika u ovoj godini, pri čemu bi svaki peti trebao dolaziti iz tržišta u nastajanju u Aziji, Africi, Bliskom Istoku i Latinskoj Americi.
"Mobilni telefon predvodi društvenim i gospodarskim razvojem svijeta u razvoju", kazao je Newman, dodavši kako rast tržišta stvara ekonomije veličine koje zauzvrat približavaju mobilnu komunikaciju novim tržišnim segmentima nižih primanja.