Hrvatski izvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda ove bi godine mogao porasti 20 posto, dok će se uvoz biti veći za četiri do pet posto, a pokrivenost uvoza izvozom, prema procjenama, bila bi dobrih 70 posto.
Istaknuo je to ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva Petar Čobanković na današnjoj 2. konferencija o industriji hrane i pića u središnjoj i jugoistočnoj Europi, izraživši očekivanje da će tak skup doprinijeti daljnim povezivanjem tvrtki i jačanjem gospodarskih odnosa Hrvatske i zemalja regije.
Osim jačanja vanjskotrgovinske razmjene i poslovnih odnosa Čobanković osobito značajnim drži razmjenu znanja i iskustava na području prehrambenih i poljoprivrednih tehnologija, sustava očuvanja i kontrole kakvoće i sigurnosti hrane, ali i suradnju Hrvatske sa zemljama regije vezano za prehrambeno zakonodavstvo.
Ministar je podsjetio kako je Hrvatska u procesu usklađivanja prehrambenog zakonodavstva sa propisima EU i drugim međunarodnim standardima, a u cilju potpunog usklađivanja prehrambenog zakonodavstva u tijeku je izrada novog zakona o hrani i zakona o veterinarstvu.
Industrija hrane i pića u Hrvatskoj, istaknuo je Čobanković, tradicionalno je jedna od najjačih industrija cjelokupnog gospodarstva. U bruto dodanoj vrijednosti hrvatske prerađivačke industrije, industrija hrane i pića sudjeluje sa 19,3 posto, a u usporedbi s drugim granama prerađivačke industrije zapošljava najviše ljudi, približno 18 posto.
U hrvatskoj prerađivačkoj industriji hrane i pića registrirane su 1080 tvrtke, kazao je ministar te naveo kako su najprofitabilnije djelatnosti u industriji hrane i pića proizvodnja i prerada mlijeka i sira, proizvodnja i prerada mesa, proizvodnja piva, konzerviranje voća i povrća te proizvodnja mineralne vode i osvježavajućih pića.
U sklopu konferencije Čobanković i ministar poljoprivrede Albanije Jemin Gjana potpisali su memorandum o suradnji kojim će se stvoriti pretpostavke za jačanje gospodarske suradnje dvije zemlje.
Na konferenciji, na kojoj sudjeluju predstavnici desetak zemalja, bit će između ostaloga riječi o trendovima i razvoju industrije hrane i pića u centralnoj i jugoistočnoj Europi, stvaranju nacionalnih robnih marki, razvoju globalnog tržišta i strategiji vodećih tvrtki, strategiji pakiranja kao ključnoj komponente za uspjeh tvrtke, primjeni HACCP I ISO 22000 sustava za proizvodne linije hrane i pića te stvaranju učinkovite prodaje i marketinške strategije.