Okrugli stol na temu "Škola otvorena roditeljima" organizirale su udruga roditelja Korak po korak u suradnji s udrugom Roditelji u akciji - Roda i IDEM - hrvatskom udrugom za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama.
Oni su pokrenuli projekt "Škola otvorena roditeljima" čiji je cilj promovirati partnerstvo između roditelja i škola, što se u zemljama koje ga primjenjuju pokazalo vrlo poticajnim za djecu i njihov bolji uspjeh u školi.
U sklopu projekta provedeno je istraživanje među 673 roditelja čija djeca pohađaju četvrti ili sedmi razred osnovne škole, te 295 učitelja iz 10 škola u svim hrvatskim regijama.
Pokazalo se da roditelji najčešće komuniciraju sa školom putem odlazaka na informativne i roditeljske sastanke, a više od polovice roditelja izjavljuje da ih učitelj, odnosno razrednik, osobno kontaktira samo kad se pojavi problem vezan uz dijete.
Drugi oblici suradnje, poput pisanih obavijesti o djetetu ili telefonskih razgovora, doprinos roditelja različitim školskim i izvanškolskim aktivnostima, koji su uobičajeni u zapadnoeuropskim zemljama, kod nas su rijetki.
Dvije trećine ispitanih roditelja smatra da imaju premalo mogućnosti sudjelovati u donošenju odluka u školi, dok učitelji smatraju kako je "mogućnost roditeljskog utjecaja na razne aspekte djelovanja škole znatno veća nego što to doživljavaju sami roditelji".
Trećina roditelja smatra pak vlastitu suradnju sa školom nedostatnom, a uz nedostatak vremena kao razlog navode i da ne znaju kako bi mogli više doprinijeti.
Taj razlog spominje i većina učitelja, pa u udrugama roditelja ističu kako bi se roditelji aktivnije uključili ako bi im škola ponudila raznovrsnije oblike međusobne suradnje u školovanju djeteta.