Kako se navodi, protokol su donijeli Hrvatska udruga poslodavaca, Gospodarsko - interesno udruženje Hrvatski cestovni prijevoznici, Hrvatski izvoznici, Sektor prometa i veza Hrvatske gospodarske komore i Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore.
Prijevoznici u priopćenju upozoravaju da su fiksni troškovi hrvatskih prijevoznika za 20 do 50 posto veći od onih u zemljama u okruženju.
Stoga predlažu hitan dijalog sa institucijama koje utječu na visinu tih troškova, a to su, kako navode, Ministarstvo mora turizma prometa i razvitka, osiguravajuća društva, cestovni koncesionari i nositelji javnih ovlasti.
Udruge u priopćenju uz ostalo navode i kako je nužno angažirati novoosnovani Savjet za cestovni prijevoz pri Ministarstvu prometa.
Prijevozničke udruge predlažu i izradu usporedne analize troškova u Hrvatskoj i zemljama EU-a kako bi se došlo do mogućnosti smanjivanja troškova poslovanja za hrvatske prijevoznike.
Resornom Ministarstvu prometa udruge predlažu izradu studije o količinskim mjesečnim popustima na hrvatskim autocestama za post-pay kreditne kartice po uzoru na zemlje EU.
Pozivaju i županijske uprave za ceste na smanjivanje doprinosa pri registraciji vozila koja se koriste isključivo u međunarodnom prijevozu jer ta vozila, objašnjavaju, gotovo ne koriste, odnosno jako malo koriste županijske ceste.
Prijevozničke udruge, uz ostalo smatraju i da promjenama Carinskog zakona otpremnike treba osloboditi odgovornosti za nerazduženu ili nepravovremeno razduženu robu koja je ušla na hrvatski teritorij.
Na kraju, upozoravaju da, prema njihovim analizama uvozno-izvoznih resursa, postoji nesrazmjer u angažiranju hrvatskih cestovnih prijevoznika prema angažmanu stranih prijevoznika na štetu hrvatskih te drže da je potrebno promaći način za veći angažman hrvatskih prijevoznika.