FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Od 22. siječnja kreće "Hrvatska izvozna ofenziva"

ZAGREB, 17. siječnja 2007. (Hina) - Povećanje ukupnog broja tvrtki izvoznika za 25 posto, odnosno sa sadašnjih oko 11 tisuća na 13.800 izvoznika, promjena strukture izvoza, povećanje konkurentnosti proizvodnje repromaterijala i komponenti za složene proizvode te osnivanje šest izvoznih klastera, četiri su glavna cilja strategije "Hrvatska izvozna ofenziva" u njenom prvom trogodišnjem razdoblju (2007.-2010.).
ZAGREB, 17. siječnja 2007. (Hina) - Povećanje ukupnog broja tvrtki izvoznika za 25 posto, odnosno sa sadašnjih oko 11 tisuća na 13.800 izvoznika, promjena strukture izvoza, povećanje konkurentnosti proizvodnje repromaterijala i komponenti za složene proizvode te osnivanje šest izvoznih klastera, četiri su glavna cilja strategije "Hrvatska izvozna ofenziva" u njenom prvom trogodišnjem razdoblju (2007.-2010.).

Ta prva hrvatska izvozna strategija javnosti će biti predstavljena u ponedjeljak, 22. siječnja na drugoj konvenciji Hrvatskih izvoznika, najavio je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Branko Vukelić na današnjoj konferenciji za novinare u povodu završetka izrade strategije.

Jedan od ciljeva strategije je i promjena strukture izvoza, odnosno povećanje udjela izvoza proizvoda s dodanom vrijednošću, što je Vukelić potkrijepio primjerom drvne industrije u kojoj Hrvatska trenutno dvostruko gubi - izvozi jeftiniju sirovinu, a kupuje i uvozi skuplje finalne proizvode, često od vlastite sirovine koju je izvezla.

Poseban značaj strategija daje i osnivanju šest klastera za izvoz - Voda, Male brodogradnje, Tekstil-odjeća, ICT-rješenja, Drvo-namještaj i Marikultura-hrvatska riba.

Vukelić ističe da su glavni ciljevi strategije usmjereni rješavanju ključnih trenutnih problema koji priječe jači rast izvoza, kao što su premali kapaciteti, usitnjenost proizvodnje i nedovoljna konkurentnost.

Bez izvoza nema gospodarskog rasta, krajnje je vrijeme da se okrenemo proizvodnji, jer izvoza bez proizvodnje nema. U tom smislu nužno je raditi na povećanju konkurentnosti domaćih tvrtki, a rast ukupnog volumena hrvatskog izvoza ostvarit će se kroz rast broja izvoznika i povećanje vrijednosti izvoza svakog izvoznika, istaknuo je Vukelić.

Na važnost povećanja izvoza, jer bez njega nema gospodarskog rasta i napretka, upozorili su i predsjednik HGK Nadan Vidošević, predsjednik Udruge Hrvatski izvoznici Darinko Bago i predsjednik HOK-a Stjepan Šafran.

Od strategije korist trebaju imati i mali i veliki i taj će projekt pridonijeti razvoju kooperativnog odnosa obrtnika i malih tvrtki sa velikim tvrtkama, jer bi kroz taj odnos mali imali veću šansu za izvoz, kazao je Šafarn.

Hrvatska izvozna ofenziva projekt je koji je Ministrstvo gospodarstva radilo u suradnji s udrugom Hrvatski izvoznici, HGK, HOK-om, HUP-om i HBOR-om.

Projekt je pokrenut 14. lipnja prošle godine, izrada Strategije trajala je šest mjeseci, a u njoj je sudjelovalo stotinjak domaćih stručnjaka, gospodarstvenika i djelatnika državne uprave, te konzultant Karl-Heinz Dernoscheg, član Austrijske izvozne ofenzive, sa suradnicima.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙