ZAGREB/DRNIŠ, 19. studenoga (Hina) - Više od rada na crkvene blagdane i psovanja, drniškim je župnicima brige zadavalo "suložništvo koje je, sudeći prema povijesnim izvorima, bilo zasigurno jedno od najgorih poroka drniške župe u
zadnja tri desetljeća 19. stoljeća, te na početku 20. stoljeća. Što bi rekli za naše suvremeno doba?
ZAGREB/DRNIŠ, 19. studenoga (Hina) - Više od rada na crkvene
blagdane i psovanja, drniškim je župnicima brige zadavalo
"suložništvo koje je, sudeći prema povijesnim izvorima, bilo
zasigurno jedno od najgorih poroka drniške župe u zadnja tri
desetljeća 19. stoljeća, te na početku 20. stoljeća. Što bi rekli za
naše suvremeno doba? #L#
Nekih godina bilo je po desetak, a nekih i više od dvadeset i pet
parova koji su živjeli u suložništvu, te su župnici poduzimali sve
da "istrijebe rečeni porok". Osuđivali su ga s oltara, stoji u
napisu 'Šibenskog lista' kojega je za tisak priredio Đuro Bećir.
Župnici su popise suložnika dostavljali općinskom ordinarijatu, uz
zahtjev da se suložnike, na temelju državnih propisa - rastavi,
odnosno da se kazne i prisile na vjenčanje! Različiti su bili uzroci
suložništvu, piše u nastavku, a 'Narodni list' 1890. godine krivi
državni zakon koji nije dopuštao mladićima da se žene prije
navršene 23. godine. Siromašniji mladići nisu često imali ni novaca
za ženidbu, odnosno za pristojan obred vjenčanja. Napominje se da
suložništva ima više u selima u kojima katolici žive pomiješani s
pravoslavcima. Godine 1894. isti 'Narodni list' apelira na
hrvatske zastupnike u Saboru i Carevinskom vijeću ne bi li digli
svoj glas da se to društveno zlo iskorijeni. I žali se da borba
drniških župnika protiv suložništva nije urodila plodom.
Danas, međutim - o tomu se svakodnevno piše - bauk suložništva kruži
Europom!
(Hina) ld ld