ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Okrugli stol "Kultura življenja", o temi Vozači i osobe s invalidnošću u prometu, s osobitim osvrtom na parkirališta za invalide i znakove pristupačnosti, održan je danas u sjedištu Hrvatskoga autokluba
(HAK) u Zagrebu.
ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Okrugli stol "Kultura življenja", o
temi Vozači i osobe s invalidnošću u prometu, s osobitim osvrtom na
parkirališta za invalide i znakove pristupačnosti, održan je danas
u sjedištu Hrvatskoga autokluba (HAK) u Zagrebu.#L#
Temeljno pitanje je, pokazala je rasprava, broj parkirališnih
mjesta za invalide u gradovima, odnos drugih vozača prema njima,
pravo invalidnih osoba na dozvole za parkiranje na mjestima
određenima za invalide, te velik broj zlouporaba i krivotvorenih
parkirališnih dozvola za invalide.
Okrugli stol su priredili HAK i Hrvatski savez udruga tjelesnih
invalida. U uvodnim izlaganjima u ime organizatora glavni tajnik
HAK-a Boris Šprem i predsjednica Saveza mr. Mirjana Dobranović
upozorili su na teškoće s kojima se invalidi najčešće susreću u
prometu. Posebna manjkavost je, istaknula je Dobranović, to što se
u Hrvatskoj ne zna točan broj invalidnih osoba pa se ne može točno
odrediti ni koliko treba parkirališta za njih.
Predstavnik zagrebačke prometne policije Željko Jamičić
izvijestio je da u Zagrebu ima oko 500 parkirališnih mjesta za
invalide, što je desetak posto ukupna broja parkirališta. Drugo je
pitanje, rečeno je, jesu li ta mjesta i prikladno razmještena i
imaju li svi koji tamo parikraju zakonske dozvole. Jamičić drži da
bi javna glasila trebala isticati osobe iz javnog života -
političare i druge koji parkiraju na mjestima za invalide.
U zaključcima sa skupa uz ostalo se traži da se utvrdi jedinstveni
kriterij za određivanje broja parkirališnih mjesta za invalide, a
kad se označuju ta mjesta, treba razgovarati s invalidnom osobom i
takva parikrališna mjesta ostaviti uz javne ustanove važne za
život. Od prometne policije se traži da strogo kažnjava one koji
parikraju bez dozvole na mjestima za invalide, a mediji bi,
ocijenjeno je, trebali što češće objavljivati članke i emisije o
prometnim teškoćama invalida.
Glede znaka pristupačnosti istaknuto je da je to međunarodna
isprava i trebala bi se izdavati i rabiti po međunarodnom pravilima
koji vrijede za cijelu Hrvatsku. Trebala bi glasiti na osobu, sa
slikom, a ne na vozilo. Znak pristupačnosti odnosno naljepnica može
se nalaziti samo na vozilu kojim upravlja invalidna osoba, a za
njegovu neovlaštenu uporabu treba propisati kazne. Ti zaključci će
biti upućeni svim nadležnim i zainteresiranim tijelima i
ustanovama, a za šest mjeseci bit će priređen novi okrugli stol o
istoj temi, na kojem bi se raspravljalo što je učinjeno u tome
polugodišnjem razdoblju.
(Hina) mp mć