ZAGREB, 8. studenoga (Hina) - Hrvatska treba osnovati Međunarodni Press centar, izdavati tjednik na engleskom jeziku, urediti svoje web stranice, te donijeti dugoročne odluke o promidžbenim akcijama kako bi se predstavila svijetu a
posebice Europi u pozitivnom svjetlu, rekao je u srijedu voditelj radne skupine predsjednika Republike Stipe Mesića za promidžbu Hrvatske Dražen Vukov Colić.
ZAGREB, 8. studenoga (Hina) - Hrvatska treba osnovati Međunarodni
Press centar, izdavati tjednik na engleskom jeziku, urediti svoje
web stranice, te donijeti dugoročne odluke o promidžbenim akcijama
kako bi se predstavila svijetu a posebice Europi u pozitivnom
svjetlu, rekao je u srijedu voditelj radne skupine predsjednika
Republike Stipe Mesića za promidžbu Hrvatske Dražen Vukov Colić.
#L#
Vukov Colić je, predstavljajući autorsku bilježnicu "Image i
identitet - Hrvatska" u Novinarskom domu u Zagrebu, istaknuo da je
Hrvatska možda jedina od europskih tranzicijskih zemalja koja nema
svoj nacionalni program moderne europske promidžbe.
"Zbog toga zajednički predlažemo da Hrvatska osnuje ono što svi već
imaju - dobro organizirani Međunarodni press centar, moderno
uređene web stranice, tjednik na engleskom jeziku i snažnu
lobističku agenciju u Bruxellesu", rekao je Vukov Colić.
Isto tako, Hrvatska treba donijeti dugoročne odluke o promidžbenim
akcijama "kako se oko svake odluke o sudjelovanju na svjetskim
izložbama ili promidžbenoj uporabi Olimpijskih igara, do zadnjeg
trena ne bi neizvjesno prepirali", rekao je Vukov Colić.
Autorska bilježnica je zbirka dvadesetak radova domaćih i stranih
stručnjaka, članova radne skupine i njihovih suradnika, koja bi
trebala predstavljati poticaj i inicijativu za promidžbu Hrvatske.
"Pokušali smo uvesti otvoreni model, koji nudi popis tema ... a
nikome ništa ne određuje niti naređuje. To je samo poticaj i
inicijativa, a nipošto neko superministarstvo ili paradržavni
nadglednik", rekao je Vukov Colić.
On je istaknuo da se ne smije dopustiti da dnevna politika uništi
entuzijazam oko međunarodne promidžbe zemlje.
"Ako u ovoj Hrvatskoj samo puka politika ostane onaj najjači i
najvažniji društveni proizvod, takvu Hrvatsku ni najbolji svjetski
promidžbeni stručnjaci neće moći prodati kao zrelu europsku
činjenicu", rekao je Vukov Colić.
"Nadam se da će Hrvatska jednom imati svoju mrežu Goethe instituta,
a predlažem da se naši instituti nazovu po Marku Maruliću", dodao je
on.
Na promociji Autorske bilježnice Radne skupine predsjednika
Republike, svoje su radove predstavili i autori Irena Zubčević,
Stjepo Martinović, Feđa Vukić, Stjepan Malović i Ivan Tanta.
Radna skupina predsjednika Republike za poticanje dugoročne i
cjelovite promidžbe Hrvatske počela je s neslužbenim zajedničkim
raspravama još u svibnju ove godine kako bi pripremila široki
koncept tema i prijedloga za sustavne odluke o novoj diplomaciji i
promociji, nacionalnoj kulturi i kreaciji, te dosljednom europskom
imageu i identitetu.
U Radnoj skupini su okupljeni neovisni stručnjaci za javnu
diplomaciju, dizajn i korporativni identetitet, medije i nevladine
udruge.
(Hina) dv sl