FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AMERIČKI PREDSJEDNIČKI IZBORI: MILIJUNSKI RAT POLITIČKIM REKLAMAMA

ZAGREB, 22. listopada (Hina) - U završnicu američke predsjedničke utrke, koja će se najintenzivnije voditi danonoćnim reklamama na nacionalnim i lokalnim televizijskim i radio stanicama, potpredsjednik Al Gore i teksaški guverner George Bush ulaze s oko 80 milijuna dolara na računima svojih kampanja.
ZAGREB, 22. listopada (Hina) - U završnicu američke predsjedničke utrke, koja će se najintenzivnije voditi danonoćnim reklamama na nacionalnim i lokalnim televizijskim i radio stanicama, potpredsjednik Al Gore i teksaški guverner George Bush ulaze s oko 80 milijuna dolara na računima svojih kampanja.#L# Iako, po podacima Savezne izborne komisije, Gore raspolaže s nešto više od 41 milijun dolara, a Bush s nešto više od 35 milijuna dolara, financijsku prevagu Teksašaninu nosi stranačka izborna mašinerija, koja za razliku od protivničke Demokratske stranke Al Gorea, može u posljednja dva tjedna kampanje uliti 54 milijuna dolara. Sama Demokratska stranka raspolaže s oko 23 milijuna dolara. Značaj stranačke blagajne tim je veći jer izborni zakoni ograničavaju predsjedničke kandidate na trošenje maksimalno 67 milijuna dolara iz sredstava vlastitog izbornog stožera. Iznos kojeg stranke mogu potroštiti na 'indirektnu' potporu predsjedničkih kandidata reklamiranjem njihovih stajališta nije ograničen i stoga velikom brzinom raste od jednog izbornog ciklusa do drugog. Procjenjuje se da bi predizborni rat reklamama mogao ove godine odnijeti i do vrtoglavih 200 milijuna dolara do 7. studenoga kada Amerikanci izlaze na predsjedničke izbore. Na tržištima koja pokrivaju velike dijelove biračkog tijela, poput Kalifornije i Floride, stranke u posljednjim danima planiraju trošiti i više od milijun dolara tjedno na političke poruke i reklame. Rat spotovima u punom je jeku i dokoni promatrači izračunali su da su njihove najveće žrtve posljednjih mjeseci stanovnici Philadelphije u kojoj je emitirano više od šest tisuća spotova od početka lipnja. George Bush je osoba koja je za interese bogataša i velikih korporacija pripravna zanemariti interese 'običnih' Amerikanaca i njihova okoliša tako da najvećim industrijama-zagađivačima dozvoli da sami reguliraju svoje obveze prema prirodi - osnova je velikog broja poruka kojima Demokrati bombardiraju Amerikance. Ako želite nekoga tko će protratiti sav proračunski višak i pretočiti ga u bujanje ionako prenapuhane državne administracije glasajte za Al Gorea, uzvraćaju Republikanci. Ipak, za razliku od prethodne predsjedničke kampanje u 1996. godini u kojoj su neka od najvažnijih pitanja bila moralne kvalitete Billa Clintona i visoka dob Boba Dolea, u ovoj se utrci dvojica glavnih protukandidata i njihovi tabori drže problema koji istinski utječu na živote glasača. Po istraživanju američkog centra "Brennan" Bush i njegova stranka samo na televizijske reklame potrošili su do početka listopada 47 milijuna dolara, dok su Gore i Demokratska stranka potrošili 42 milijuna dolara. U proteklom izbornom ciklusu u kojem je u 1996. biran američki predsjednik, svi članovi Predstavničkog doma Kongresa te guverneri saveznih država potrošeno je u utrkama više od milijardu i pol dolara. U rat reklamama posljednjih tjedana uključuju se i najutjecajnije američke interesne udruge poput Organizacije za planiranje obitelji koja tradicionalno podupire kandidate Demokratske stranke ili pak Udruge proizvođača oružja vjerne Republikanskoj stranci. Takve udruge planiraju u završnicu kampanje u vlastite televizijske spotove za promociju predsjedničkih kandidata utrošiti više desetaka milijuna dolara. Dva tjedna prije predsjedničkih izbora teksaški guverner Bush i dalje održava, po većini anketa, minimalno vodstvo pred sadašnjim američkim potpredsjednikom Al Goreom. (Hina) ps maš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙