ZAGREB, 17. listopada (Hina) - Sindikat strojovođa Hrvatske sutra između 10 i 12 sati zaustavit će sve vlakove na hrvatskim prugama u znak prosvjeda zbog teške prometne nesreće teretnog vlaka u subotu kod Plaškog.
ZAGREB, 17. listopada (Hina) - Sindikat strojovođa Hrvatske sutra
između 10 i 12 sati zaustavit će sve vlakove na hrvatskim prugama u
znak prosvjeda zbog teške prometne nesreće teretnog vlaka u subotu
kod Plaškog.#L#
Strojovođe traže od Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) da u roku 12
dana utvrdi odgovornost za nesreću, u protivnom će nakon 2.
studenoga organizirati nove prosvjedne akcije.
Sindikat se odlučio na prosvjed jer prve službene reakcije iz HŽ-a
pokazuju da će se odgovornost pokušati svaliti na strojovođe koje
su vozile taj vlak, rečeno je na današnjoj konferenciji za
novinare.
Vlak je iskočio iz tračnica pri brzini od 112 kilometara na sat, na
dijelu pruge gdje je redovita brzina 70 kilometara na sat. Glavni je
uzrok iskakanja 33 od ukupno 36 vagona neispravnost kočnica na
kompoziciji, ustvrdio je dopredsjednik sindikata Ivan Tolić.
Strojovođe su još pri brzini od 50 kilometara na sat pokušale
staviti pod kontrolu vlak koji je ubrzavao zbog nagiba pruge.
Unatoč kočenju, zbog težine vagona natovarenih robom, kompozicija
je nastavila ubrzavati sve do iskakanja.
Strojovođa Josip Kuljinek, koji je s još jednim strojovođom i dva
pomoćnika upravljao vlakom, izjavio je da se desetak minuta, dok je
kompozicija jurila brzinom od 115 kilometara na sat, osjećao
potpuno bespomoćno.
Pregledom je ustanovljeno da su se od temperature i trenja kočnice
na vagonima istopile, a na svih 36 vagona kočione papučice bile su
zahrđale, rekao je Tolić.
Teretni vlak doživio je još na križanju u Ličkim Jasenicama "bliski
susret" s brzim vlakom iz Splita koji je prevozio 210 putnika. Da je
teretni vlak slučajno kasnio sudarili bi se na otvorenoj pruzi,
naglasio je Tolić.
U proteklih nekoliko mjeseci na hrvatskim prugama dogodile su se
četiri nesreće, a četiri istražna povjerenstva još nisu utvrdila
njihove razloge.
U situaciji kada je sigurnost željezničkog prometa nikakva, a mnogi
vlakovi ne voze zbog nedostatka goriva, izbor nove Uprave HŽ-a, za
što se javilo čak 68 kandidata, pretvorio se u cirkus, ocijenio je
Tolić.
Istodobno je u Opatiji organiziran seminar o modernizaciji HŽ-a na
kojem su predavali svi oni koji su opljačkali željeznicu i doveli je
u sadašnje stanje, ogorčeno tvrdi dopredsjednik Sindikata
strojovođa.
(Hina) md md