ZAGREB, 4. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) obilježile su danas dan osnutka 1990. U sjedištu HŽ-a održana je prezentacija toga poduzeća na kojoj je predstavljena sadašnja struktura i planovi za buduće poslovanje.
ZAGREB, 4. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) obilježile
su danas dan osnutka 1990. U sjedištu HŽ-a održana je prezentacija
toga poduzeća na kojoj je predstavljena sadašnja struktura i
planovi za buduće poslovanje. #L#
Na prezentaciji koju je vodila voditeljica ureda za odnose s
javnošću HŽ-a Vlatka Škorić, istaknuto je da je u početnim godinama
nekon osnivanja u HŽ-u zabilježen pad teretnog i putničkog prometa,
zatvaranje pruga i štete uzrokovane ratnim razaranjima.
Zbog agresije na Hrvatsku, od 1991. do 1995. izvan prometa bilo je
950 kilometara pruga, na 446 kilometara bilo je kraćih prekida i
oštećenja, a ukupne ratne štete i ratni troškovi iznose 1,66
milijardi kuna. U Domovinskom ratu poginulo je ili nestalo 212
željezničara.
U obnovu pruga do kraja 1999. uloženo je 670 milijuna kuna, što
znači da je većina investicija bila usmjerena na obnovu ratom
uništenih pruga, dok troškovi radne snage dosežu polovicu ukupnih
prihoda, istaknuto je uz ostalo na prezentaciji. No, uzme li se u
obzir da je proračunski udjel u ukupnom prihodu HŽ-a 54,7 posto,
onda je jasno da sve što HŽ zaradi utroši u plaće i druga materijalna
prava zaposlenih.
Svi ti podaci, istaknuto je, svjedoče o nužnosti modernizacije i
restrukturiranja HŽ-a na komercijalnoj osnovi. Tako bi se, do 2005.
broj zaposlenih sa sadašnjih 19 tisuća trebao smanjiti na 13
tisuća, a broj kilometara pruga sa 2300 na 2000. Problem, viška
zaposlenika namjerava se riješiti socijalnim programom i to
prirodnim odljevom, poticajnim mjerama i izdvajanjem tehnološkog
viška, rečeno je na prezentaciji.
(Hina) duk sšh