OPATIJA, 12. listopada (Hina) - Klub inženjera i tehničara Hrvatskih željeznica i Europska unija udruženja željezničkih inženjera priredili su međunarodno savjetovanje na temu "Modernizacija hrvatskih željeznica i njihovo funkiconalno
uključivanje u europski prometni sustav", koji je danas, pod pokroviteljstvom Ministarstva prometa i veza i Uprave Hrvatskih željeznica otvoreno u Opatiji.
OPATIJA, 12. listopada (Hina) - Klub inženjera i tehničara
Hrvatskih željeznica i Europska unija udruženja željezničkih
inženjera priredili su međunarodno savjetovanje na temu
"Modernizacija hrvatskih željeznica i njihovo funkiconalno
uključivanje u europski prometni sustav", koji je danas, pod
pokroviteljstvom Ministarstva prometa i veza i Uprave Hrvatskih
željeznica otvoreno u Opatiji.#L#
Svrha savjetovanja, u čijem radu sudjeluju znanstvenici i
stručnjaci iz Hrvatske i niz europskih zemalja je, kako je
istaknuto, svestrano sagledavanje važnosti i zadaće Hrvatskih
željeznica u europskom prometnom sustavu, i u tom kontekstu
definiranje razine njihove modernizacije.
Predsjednik Kluba inženjera i tehničara HŽ-a dr. Stjepan Božičević
je uvodno istaknuo kako je željeznica u Hrvatskoj u vrlo lošem
organizacijskom, tehničkom, tehnološkom i ekonomskom stanju, za
što je, ustvrdio je, u znatnoj mjeri odgovorno i neumjereno
ulaganje u cestovni promet, sve do granica nerentabilnosti. Loše
stanje željeznice posljedica je i zastarjele prometne politike
koja se temelji na konkurentnosti prometnih grana, kazao je
Božićević. Naglasio je da željeznički promet svakako treba
razvijati jer su ulaganja u njegovu infrastrukturu oko 2,5 puta
manja nego u cestovnu infrastrukturu, za jednako toliko manje su i
intervencije u prostoru, potrošnja energije je višestruko niža,
kao i negativni utjecaj na okoliš, rekao Božićević.
Konzultant Europske unije željezničkih inženjera Josef Windsinger
je ustvrdio da je željeznica prijevozno sredstvo budućnosti, te joj
na globalnim regionalnim i lokalnim razinama i političke strukture
trebaju pridati punu pozornost.
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza RH Nikola Kancijan je
naveo da dokument Vlade o restrukturiranju i modernizaciji HŽ-a
želi ustvrditi potrebe za radnom snagom i definirati veličinu
mreže, te kao rezultat toga polučiti veću produktivnost i
financijsku konsolidaciju.
Glavni direktor HŽ-a mr. Dragutin Šubat je upozorio kako je
trenutačni željeznički promet u Hrvatskoj na razini jedne
četvrtine u odnosu na 1989. godinu. Zbog toga imamo i previše
zaposlenika i previše kapaciteta, performance nam padaju i
ostvarujemo gubitke, pa preživljavamo tek uz pomoć države. Temelj
procesa restrukturiranja HŽ-a je doseći razinu produktivnosti od
prije 10 godina, naveo je Šubat. Izvijestio je kako bi u željeznički
promet u Hrvatskoj u srednjoročnom razdoblju trebalo uložiti oko
800 milijuna kuna, a planirana ulaganja su na oko polovici te
razine. Željeznica, želi li opstati, a i u većini europskih zemalja
ona stagnira ili blago napreduje, treba biti bolja i jeftinija od
cestovnog prijevoza, a u Hrvatskoj se za svaku tonu tereta i za
svakog putnika trebamo zdušno boriti, rekao je Šubat. Zaključno je
istaknuo kako također treba težiti privatizaciji i
komercijalizaciji svih prostora u vlasništvu HŽ-a.
Na savjetovanju O modernizaciji Hrvatskih željeznica i njihovu
uključivanju u europski prometni sustav, koje će završiti u petak,
13. listopada, bit će govora i o stanju i razvoju
telekomunikacijskih i informacijskih sustava HŽ-a, ulozi
europskih i svjetskih financijskih institucija u procesu
integracije HŽ-a u europski sustav, o temeljnim elementima
sigurnosti željezničkog prometa i drugim temama.
(Hina) rž dd