ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Nedavno je završen europski projekt novog načina prijevoza stoke zračnim putem nazvan - "leteća staja". Ako ste pomislili da je sredstvo prijevoza avion, prevarili ste se. Stoka će se prevoziti "zračnim
brodom" - "zeppelinom", nosivosti do 200 tona! #l# Riječ je o relativno brzom prijevozu, tvrde stručnjaci, i za životinje podnošljivijem o prijevoza kamionima i stočnim vlakovima, ili, pak, brodovima. Naime, tijekom letećeg prijevoza stoka može piti i hraniti se. Ne navodi se, hoće li stoku posluživati stjuardese ili netko drugi. Prema projektu, u zračni brod ugrađuje se poseban kontejner u koji stane 260 grla, težine 400 do 500 kilograma. Stoka se, tako se planira, prikuplja na posebnim postajama za pristajanje zračnih brodova da bi se potom prevozila na veće udaljenosti brzinom od 110 do 130 kilometara na sat. Predviđeno je da letovi traju od 40 do 70 sati. Primjerice od Rotterdama do Kaira, stoka stiže za 40 sati zdrava i bez gubitka na težini, prenosi 'Gospodarski list'. Prednosti takvog prijevoza: nema zastoja, nema čekanja na granicama, nema prolaska kroz opasna područja. Uz male preinake takvi zračni brodovi mogu na povratku prevoziti, na primjer, tropsko voće, povrće i druge proizvode. Kod prijevoza zračnim brodovima izostaje mučan pretovar iz kamiona u
ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Nedavno je završen europski projekt
novog načina prijevoza stoke zračnim putem nazvan - "leteća staja".
Ako ste pomislili da je sredstvo prijevoza avion, prevarili ste se.
Stoka će se prevoziti "zračnim brodom" - "zeppelinom", nosivosti do
200 tona! #l#
Riječ je o relativno brzom prijevozu, tvrde stručnjaci, i za
životinje podnošljivijem o prijevoza kamionima i stočnim
vlakovima, ili, pak, brodovima. Naime, tijekom letećeg prijevoza
stoka može piti i hraniti se. Ne navodi se, hoće li stoku
posluživati stjuardese ili netko drugi. Prema projektu, u zračni
brod ugrađuje se poseban kontejner u koji stane 260 grla, težine 400
do 500 kilograma. Stoka se, tako se planira, prikuplja na posebnim
postajama za pristajanje zračnih brodova da bi se potom prevozila
na veće udaljenosti brzinom od 110 do 130 kilometara na sat.
Predviđeno je da letovi traju od 40 do 70 sati. Primjerice od
Rotterdama do Kaira, stoka stiže za 40 sati zdrava i bez gubitka na
težini, prenosi 'Gospodarski list'. Prednosti takvog prijevoza:
nema zastoja, nema čekanja na granicama, nema prolaska kroz opasna
područja. Uz male preinake takvi zračni brodovi mogu na povratku
prevoziti, na primjer, tropsko voće, povrće i druge proizvode. Kod
prijevoza zračnim brodovima izostaje mučan pretovar iz kamiona u
kamione, iz vlakova u vlakove, što će stoku veseliti.
Hoće li uskoro s europskom letjeti i hrvatska stoka?
(Hina) ld ld