FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠPANJ. EL PAIS - 11. IX. - NAFTNA KRIZA - UVODNIK

EU-NAFTA-KRIZA-Politika ŠPANJ. EL PAIS - 11. IX. - NAFTNA KRIZA - UVODNIK ŠPANJOLSKAEL PAIS11. IX. 2000.Babilonska krizaUvodničar lista komentira poskupljenje nafte i goriva. U članku, između ostaloga, stoji:"Iako je vrlo teško predvidjeti njezino trajanje i težinu, očito je da su gospodarstva zapadnih država suočena s pojavom naftne krize koja će sigurno biti teška, a jučerašnja odluka zemalja OPEC-a neće je bitno olakšati. Cijena barela nafte učvrstila se iznad 30 dolara, a cijene benzina i goriva toliko su skočile da su jako smanjile prihode u proizvodnim sektorima koji troše najviše goriva poput poljodjelstva, ribolova i prijevoza. Poskupljenje energije, pojačano padom vrijednosti eura, neizbježno će oslabiti gospodarski rast europskih država, a ako se ovakvo stanje održi još nekoliko mjeseci, pospješit će promjenu u gospodarskome ciklusu ili, ako ništa drugo, zakočiti gospodarski rast u Europi i u SAD-u. Velike su razlike kad je riječ o očekivanjima u gospodarstvu, ali i vlade i privatni poduzetnici priznaju da bi mogla izazvati razdoblje rasta inflacije, sa svim njezinim posljedicama po ulaganje i zapošljavanje.
ŠPANJOLSKA EL PAIS 11. IX. 2000. Babilonska kriza Uvodničar lista komentira poskupljenje nafte i goriva. U članku, između ostaloga, stoji: "Iako je vrlo teško predvidjeti njezino trajanje i težinu, očito je da su gospodarstva zapadnih država suočena s pojavom naftne krize koja će sigurno biti teška, a jučerašnja odluka zemalja OPEC-a neće je bitno olakšati. Cijena barela nafte učvrstila se iznad 30 dolara, a cijene benzina i goriva toliko su skočile da su jako smanjile prihode u proizvodnim sektorima koji troše najviše goriva poput poljodjelstva, ribolova i prijevoza. Poskupljenje energije, pojačano padom vrijednosti eura, neizbježno će oslabiti gospodarski rast europskih država, a ako se ovakvo stanje održi još nekoliko mjeseci, pospješit će promjenu u gospodarskome ciklusu ili, ako ništa drugo, zakočiti gospodarski rast u Europi i u SAD-u. Velike su razlike kad je riječ o očekivanjima u gospodarstvu, ali i vlade i privatni poduzetnici priznaju da bi mogla izazvati razdoblje rasta inflacije, sa svim njezinim posljedicama po ulaganje i zapošljavanje. Ovaj pesimistički scenarij, a uključuje i zabrinutost na tržištima, temelji se na dvjema vrlo zabrinjavajućim činjenicama. Prva je prividna smirenost kojom su zemlje OPEC-a cijenu nafte postavile između 33 i 35 dolara za barel, a čak ni umjerenije države kao što je Saudijska Arabija nisu spremne potruditi se da je smanje na 22 do 28 dolara. Bez obzira na to da li se politička ravnoteža kod proizvođača premjestila pa sada prevladavaju radikalniji stavovi ili zato što kapacitet proizvodnje tih država ne omogućuje proizvodnju dovoljne količine nafte da bi se spustile cijene, činjenica je da se na tržištu primjećuje ozbiljno pomanjkanje i da se može predvidjeti da će to potrajati dulje vrijeme. Odluka koja je jučer prihvaćena u Beču, o povećanju proizvodnje dnevne količine od 1. listopada za 800.000 barela - što je tek nešto više od predviđenoga - vjerojatno će imati tek neznatan utjecaj, a sigurno se ni taj utjecaj neće odmah osjetiti, osobito ne ove zime, kad će se dobro osjetiti pomanjkanje pričuva. Drugi je problem više povezan sa zabrinjavajućim nepostojanjem zajedničke porezne i energetske politike, ili barem nekakve koordinirane politike u Europskoj uniji. Ni Europsko povjerenstvo ni Ecofin (Ministarsko vijeće Europske unije kad se sastaju ministri financija, op. prev.) nisu dali nikakve nove zamisli za zajedničko suočavanje s krizom, a pokušaj vršenja pritiska na zemlje OPEC-a iz Europskog povjerenstva nije uspio. I dok je Francuska primjenjivala politiku poreznih ustupaka, iako ni time nije uspjela spriječiti blokadu crpki i željezničkih veza kakva se ne pamti, u Španjolskoj, naprotiv, nastoji se održati iste poreze na benzin. Europa nema jedinstvene politike, ne govori zajedničkim jezikom, a nema ni ustanova koje bi je na brzinu stvorile. Činjenica da se Europsko povjerenstvo, suočeno s tako teškim problemom, ograničilo samo na podsjećanje da se neće protiviti smanjivanju poreza na gorivo kako bi se izbjeglo stvaranje komparativnih prednosti pokazuje da je i dalje slaba razina koordinacije u europskoj gospodarskoj politici. (...)"

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙