ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Dokument Ministarstva prosvjete i športa o osnovama za ustroj školstva Republike Hrvatske preskup je i preopširan dokument, koji ne nudi konkretna rješenja i preciznu analizu stanja u školstvu. Ocjena je to
uglednih nastavnika, saborskih zastupnika, stručnjaka iz pitanja obrazovanja, koji su sudjelovali na tribini školskoga sindikata Preporod, koja je ujedno i prva javna rasprava posvećena prijedlogu novog ustroja školstva.
ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Dokument Ministarstva prosvjete i športa
o osnovama za ustroj školstva Republike Hrvatske preskup je i
preopširan dokument, koji ne nudi konkretna rješenja i preciznu
analizu stanja u školstvu. Ocjena je to uglednih nastavnika,
saborskih zastupnika, stručnjaka iz pitanja obrazovanja, koji su
sudjelovali na tribini školskoga sindikata Preporod, koja je
ujedno i prva javna rasprava posvećena prijedlogu novog ustroja
školstva.#L#
Vinko Filipović, predsjednik Preporoda, u uvodnoj je riječi
naglasio kako prijedlog novoga ustroja školstva, koji bi prema
procjenama koštao oko milijardu dolara, ne uvažava gospodarski
trenutak u kojemu se zemlja nalazi. Zapitao je kako će se u
situaciji negativne selekcije kadrova i velikoga postotka
nestručne nastave pronaći oko 2.400 novih nastavnika za devetu
godinu osnovne škole. Usprotivio se prihvaćanju prijedloga o
jedinici kao prolaznoj ocjeni, ocijenivši da to nije u skladu s
tradicijom.
Ivan Vavra, zamjenik ministra prosvjete, upozorio je kako se ne
radi o završnome dokumentu, već o materijalu koji treba doživjeti
promjene. Puno toga može biti promijenjeno, ali nacionalni
identitet i evropske vrijednosti ne bi se trebale dovoditi u
pitanje, rekao je. Javne rasprave podržao je i Hrvoje Vrgoč,
predsjednik Hrvatskoga prosvjetnoga vijeća (HPV), koji je rekao
kako je do sada pristiglo stotinjak primjedbi u prilog raspravi.
Ivan Čehok, član saborskog Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu,
drži da je dokument trebao krenuti od povjerenstava HPV-a koja su
trebala utvrditi može li stvarnost podnijeti tu reformu. "Ovaj je
dokument preopširan i premetaforičan", ocijenio je.
Za promjene, a ne reforme zauzeo se Zlatko Šešelj, iz Odbora za
naobrazbu, znanost i kulturu, zatraživši da se sklopi "pakt o
školskoj stabilnosti". Po njegovim riječima irelevantno je hoće li
se u školu ići 8 ili 9 godina, bitnije je zapitati se zašto
Ministarstvo u šest mjeseci nije pokrenulo reviziju nastavnih
programa i planova.
Zdravko Jelenović, savjetnik Predsjednika RH, izrazio je skepsu u
smislu materijalnih i kadrovskih rješenja u dokumentu, podržavši
ideju o sanaciji, a ne reformi školstva. Po njegovim riječima,
škola danas ima reproduktivnu djelatnost, dok inovativne funkcije
više nema.
Ljilja Vokić, ravnateljica VII. gimnazije i bivša ministrica
prosvjete, također se zauzela za promjenu nastavnih planova i
programa, potkrijepivši to rezultatima ankete provedene u njezinoj
školi. Primjerice, rekla je, za 58 posto učenika 6., 7. i 8. razreda
matematika je preteška, dok je kemija preteška za 64 posto učenika
osmih razreda. Miroslav Dorešić, sa Instituta Ruđer Bošković,
ustvrdio je da je pristup reformi nerealan skup teza i načela,
zauzevši se za kvalitetan institut za školstvo, službu za praćenje
nastavnika i promjenu nastavnih programa.
(Hina) mb im