FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TRIBINA O USTROJU ŠKOLSTVA

ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Dokument Ministarstva prosvjete i športa o osnovama za ustroj školstva Republike Hrvatske preskup je i preopširan dokument, koji ne nudi konkretna rješenja i preciznu analizu stanja u školstvu. Ocjena je to uglednih nastavnika, saborskih zastupnika, stručnjaka iz pitanja obrazovanja, koji su sudjelovali na tribini školskoga sindikata Preporod, koja je ujedno i prva javna rasprava posvećena prijedlogu novog ustroja školstva.
ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Dokument Ministarstva prosvjete i športa o osnovama za ustroj školstva Republike Hrvatske preskup je i preopširan dokument, koji ne nudi konkretna rješenja i preciznu analizu stanja u školstvu. Ocjena je to uglednih nastavnika, saborskih zastupnika, stručnjaka iz pitanja obrazovanja, koji su sudjelovali na tribini školskoga sindikata Preporod, koja je ujedno i prva javna rasprava posvećena prijedlogu novog ustroja školstva.#L# Vinko Filipović, predsjednik Preporoda, u uvodnoj je riječi naglasio kako prijedlog novoga ustroja školstva, koji bi prema procjenama koštao oko milijardu dolara, ne uvažava gospodarski trenutak u kojemu se zemlja nalazi. Zapitao je kako će se u situaciji negativne selekcije kadrova i velikoga postotka nestručne nastave pronaći oko 2.400 novih nastavnika za devetu godinu osnovne škole. Usprotivio se prihvaćanju prijedloga o jedinici kao prolaznoj ocjeni, ocijenivši da to nije u skladu s tradicijom. Ivan Vavra, zamjenik ministra prosvjete, upozorio je kako se ne radi o završnome dokumentu, već o materijalu koji treba doživjeti promjene. Puno toga može biti promijenjeno, ali nacionalni identitet i evropske vrijednosti ne bi se trebale dovoditi u pitanje, rekao je. Javne rasprave podržao je i Hrvoje Vrgoč, predsjednik Hrvatskoga prosvjetnoga vijeća (HPV), koji je rekao kako je do sada pristiglo stotinjak primjedbi u prilog raspravi. Ivan Čehok, član saborskog Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu, drži da je dokument trebao krenuti od povjerenstava HPV-a koja su trebala utvrditi može li stvarnost podnijeti tu reformu. "Ovaj je dokument preopširan i premetaforičan", ocijenio je. Za promjene, a ne reforme zauzeo se Zlatko Šešelj, iz Odbora za naobrazbu, znanost i kulturu, zatraživši da se sklopi "pakt o školskoj stabilnosti". Po njegovim riječima irelevantno je hoće li se u školu ići 8 ili 9 godina, bitnije je zapitati se zašto Ministarstvo u šest mjeseci nije pokrenulo reviziju nastavnih programa i planova. Zdravko Jelenović, savjetnik Predsjednika RH, izrazio je skepsu u smislu materijalnih i kadrovskih rješenja u dokumentu, podržavši ideju o sanaciji, a ne reformi školstva. Po njegovim riječima, škola danas ima reproduktivnu djelatnost, dok inovativne funkcije više nema. Ljilja Vokić, ravnateljica VII. gimnazije i bivša ministrica prosvjete, također se zauzela za promjenu nastavnih planova i programa, potkrijepivši to rezultatima ankete provedene u njezinoj školi. Primjerice, rekla je, za 58 posto učenika 6., 7. i 8. razreda matematika je preteška, dok je kemija preteška za 64 posto učenika osmih razreda. Miroslav Dorešić, sa Instituta Ruđer Bošković, ustvrdio je da je pristup reformi nerealan skup teza i načela, zauzevši se za kvalitetan institut za školstvo, službu za praćenje nastavnika i promjenu nastavnih programa. (Hina) mb im

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙