ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Dokument Ministarstva prosvjete i športa o osnovama za ustroj hrvatskog školstva nije završni već početni dokument, otvoren za javnu raspravu čiji je cilja da građani daju svoje primjedbe i prijedloge u
njegovom kreiranju, istaknuo je ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar na današnjoj tribini o prijedlogu novog ustroja školstva, održanoj u organizaciji Ministarstva školstva i Sindikata radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju.
ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Dokument Ministarstva prosvjete i športa
o osnovama za ustroj hrvatskog školstva nije završni već početni
dokument, otvoren za javnu raspravu čiji je cilja da građani daju
svoje primjedbe i prijedloge u njegovom kreiranju, istaknuo je
ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar na današnjoj tribini o
prijedlogu novog ustroja školstva, održanoj u organizaciji
Ministarstva školstva i Sindikata radnika u predškolskom odgoju i
obrazovanju. #L#
Pokušaja u mijenjanju školstva u proteklom je razdoblju bilo više,
ali ni jedan od njih nije uspio jer o tome nije provedena javna
rasprava, ustvrdio je Strugar. Istaknuo je kako je svrha školskog
sustava pružiti pomoć roditeljima, pripremiti djecu za kvalitetan
život i tako postići opći napredak. Temeljno je pitanje je li to
svrha koju naša zemlja u odnosu na mladež želi ostvariti. Navodeći
osnovna načela dokumenta, Strugar je istaknuo da Ministarstvo
pokušava razgraničiti europsko i nacionalno te da treba izgraditi
školu koja će biti "naša škola", ali u europskom okrilju.
Zamjenik ministra prosvjete Ivan Vavra istaknuo je kako predloženi
dokument nije koncepcija i strategija reforme. U Ministarstvu ne
želimo "javnu raspravu s figom u džepu" kako se to već moglo
naslutiti iz pojedinih komentara tog dokumenta, dodao je.
Ocijenivši kako je u dokumentu puno toga moguće promijeniti, Vavra
je izrazio nadu da će vrijednosti školstva i nacionalnog
identiteta, te vrijednosti i načela zemalja Europske unije svugdje
biti prisutne.
Predsjednik Hrvatskog prosvjetnog vijeća Hrvoje Vrgoč je odbio
tezu da je unaprijed trebalo izračunati koliko promjene u školstvu
koštaju. Prvo je potrebno ustvrditi što želimo, a onda govoriti o
iznosu i dinamici realizacije, istaknuo je Vrgoč. Tome je dodao da
svi oni koji govore o milijunima dolara govore bez utemeljena
budući da tek treba utvrditi hoće li obavezna škola trajati osam ili
devet godina, te da li će predškolski odgoj biti obavezan i koliko
će biti potrebno novih razreda i učitelja.
Mira Kunstek iz Udruge roditelja "Korak po korak" založila se za
analizu školstva kako bi se utvrdilo u kojem se stanju ono nalazi i
"kamo se možemo kretati". Istaknula je kako obrazovni sustav mora
biti nezavisan, odnosno da je potrebno "izgraditi imunitet na
stranačku pripadnost".
(Hina) mvr mć