MOSTAR, 6. rujna (Hina) - Predstavnici Katoličke Crkve u BiH, hrvatski ministri znanosti, prosvjete, kulture i športa u županijama i Federaciji BiH, te predstavnici Zavoda za školstvo Mostar, objavili su danas Izjavu o katoličkom
vjeronauku te hrvatskom jeziku, pismu i odgojno-obrazovnom sustavu u javnim školama.
MOSTAR, 6. rujna (Hina) - Predstavnici Katoličke Crkve u BiH,
hrvatski ministri znanosti, prosvjete, kulture i športa u
županijama i Federaciji BiH, te predstavnici Zavoda za školstvo
Mostar, objavili su danas Izjavu o katoličkom vjeronauku te
hrvatskom jeziku, pismu i odgojno-obrazovnom sustavu u javnim
školama.#L#
Ovom se Izjavom upozorava na, kako se navodi, aktualna društvena
zbivanja i pokušaje međunarodnih ustanova da se u budućem sustavu
javnih škola u BiH konfesionalni vjeronauk zamijeni predmetom
Kultura i religija. Izjavom se također upozorava na trajne i
otvorene pokušaje da se hrvatskom narodu osporava pravo na
ostvarenje i izgradnju hrvatskog školskog odgojno-obrazovnog
sustava s dva temeljna uporišta: hrvatski jezik i latinično pismo.
U Izjavi se opširno navodi kako se uporište legitimnog i neotuđivog
prava hrvatskog naroda u BiH na svoje školstvo, odgojnoobrazovni
sustav, standardni hrvatski jezik i latinično pismo, kao i pravo na
konfesionalni vjeronauk temelji na svim međunarodnim normama i
pravima čovjeka kojima pripadaju i vjerska prava, na građanskim i
političkim pravima kojima pripadaju i nacionalna prava, na
Daytonskom ustavu, na pravima roditelja da u društvu i državi
organiziraju javne škole na svome hrvatskom jeziku kojima će
povjeriti svoju djecu, na pravima iskustvu i postignutoj praksi
drugih demokratskih zemalja, na zahtjevima cjelovita odgoja koji
podrazumijeva i uključuje duhovni moralni kulturni nacionalni i
svaki drugi identitet i pojedinca i naroda u cjelini, na poslanju
katoličke Crkve u današnjem svijetu imajući u vidu pravo njezinih
članova i građana na vjerski odgoj prema standardima suvremenog
demokratskog i pluralnog društva.
Izjavom se ističe kako Katolička Crkva ne prihvaća sinkretistički
model školskog vjeronauka kao Kulture religija nego određuje
konfesionalni, tj. katolički vjeronauk u školi jer želi, poštujući
autonomiju i ciljeve javne škole, pripadnike svoje vjere istinito,
jasno i cjelovito uvoditi u bogatstvo svoje vjere i naukom i odgojem
za život. Kultura religija i povijest religija pojašnjava se u
Izjavi, sustavno su, primjereno i dosljedno već ugrađeni u programe
katoličkog vjeronauka u osnovnoj i srednjoj školi.
"Mi pripadnici Katoličke Crkve u BiH te hrvatskog naroda u
prosvjetnim, znanstvenim i kulturnim ustanovama županija i
Federacije BiH, nastavljamo graditi i razvijati svoj odgojno-
obrazovni sustav u skladu s pravima i interesima svoga naroda i
prema demokratskim standardima suvremenog društva,stoji u izjavi
objavljenoj u Mostaru.
(Hina) pg sb