RIJEKA, 29. kolovoza (Hina) - Flota hrvatskog linijskog i putničkog brodara riječke Jadrolinije u takvom je stanju da se nužno mora mijenjati, kako zbog sigurnosti plovidbe, tako zbog kvalitete usluga na brodovima - istaknuo je danas,
na tiskovnoj konferenciji priređenoj na brodu Marko Polo, privezanom u Luci Rijeka, ministar pomorstva prometa i veza Alojz Tušek.
RIJEKA, 29. kolovoza (Hina) - Flota hrvatskog linijskog i putničkog
brodara riječke Jadrolinije u takvom je stanju da se nužno mora
mijenjati, kako zbog sigurnosti plovidbe, tako zbog kvalitete
usluga na brodovima - istaknuo je danas, na tiskovnoj konferenciji
priređenoj na brodu Marko Polo, privezanom u Luci Rijeka, ministar
pomorstva prometa i veza Alojz Tušek.#L#
Naglasio je da će se flota Jadrolinije obnavljati ovisno o
potrebama njezina tržišta i o raspoloživim financijskim
sredstvima, no, dodao je, po sadašnjim predviđanjima u iduće četiri
godine treba izgraditi deset novih brodova, od kojih šest trajekata
i četiri brza putnička broda. Za tu namjenu potrebno je osigurati
ukupno oko milijardu kuna, ili oko 250 milijuna kuna godišnje, i to
po oko 100 milijuna kuna iz Proračuna Države, a po oko 150 milijuna
kuna komercijalnim kreditima za koje će jamstvo izdati Vlada.
Brze brodove trebalo bi izgraditi u vrlo kratkom roku, a trajekte
sukladno rashodovanju sadašnjih takvih brodova - naveo je ministar
Tušek, dodajući da bi se svi brodovi trebali graditi u hrvatskim
brodogradilištima, koja imaju dostatno znanja i iskustva za to, uz
državne subvencije na razini cjenovne razlike. Posebno pitanje su
veliki brodovi, klase Marko Polo, namijenjeni međunarodnom i
dužobalnom prijevozu, o kojima će se raspravljati naknadno - rekao
je ministar Tušek.
Direktor Jadrolinije Slavko Lončar je, na novinarski upit,
izvijestio da su naturalni pokazatelji rada te tvrtke, u prvih osam
ovogodišnjih mjeseci, iznad planova i očekivanja, ali, dodao je,
financijski učinci takvog stanja su izostali zbog velikog rasta
cijena pogonskog goriva.
(Hina) rž mć