LONDON, 29. kolovoza (Hina) - Znanstvenici iz NASA-e uz pomoć kompjuterskih igara i praćenja rada mozga liječe hiperaktivnu djecu kao i onu koja pate od poremećaja pažnje.
LONDON, 29. kolovoza (Hina) - Znanstvenici iz NASA-e uz pomoć
kompjuterskih igara i praćenja rada mozga liječe hiperaktivnu
djecu kao i onu koja pate od poremećaja pažnje. #L#
"Kod djece s poremećajem pažnje primjećuje se nedostatak moždanih
valova visoke frekvencije", kaže Alan Pope iz Istraživačkog centra
u Langleyju u am. saveznoj državi Virginia. Znanstvenici
pretpostavljaju da baš ti signali kod normalne djece služe za
koordiniranje mentalne aktivnosti i usmjeravanje pažnje.
U SAD-u sve veći broj djece pati od poremećaja pažnje, a liječnici
im za smirivanje i lakšu koncentraciju daju lijek ritalin. U nekim
američkim školama čak 40 posto djece u razredu dobiva taj lijek.
Tehnika biofeedbacka u liječenju poremećaja pažnje je djelotvorna,
ali je to dugotrajan i mučan proces liječenja za koji je nužno oko 40
odlazaka liječniku da bi došlo do poboljšanja. Zato su dr. Olafur
Palsson i Alan Pope tu tehniku, umjesto posebno pripremljenih,
djeci dosadnih vizualnih zadataka, primijenili uz uporabu
kompjuterskih igara, koje su djeci mnogo zanimljivije.
Istraživači su dok su se djeca igrala pratili njihove moždane koji
su bili usklađeni s joystickom ili kontrolnim tipkama tako da ti
uređaji djeluju optimalno samo kad mozak proizvede željene
elektromagnetske valove. Produljivanje njihove sposobnosti za
koncentraciju, ali i smirujuće djelovanje igranja na računalu
traje dugo poslije same seanse liječenja.
Ta bi tehnika mogla pomoći i osobama koje su izložene prevelikom
stresu, kako bi ga bolje podnosile u teškim okolnostima, a
stručnjaci NASA-e čak vjeruju da bi im slična tehnika mogla pomoći
pri uvježbavanju pilota borbenih zrakoplova koji moraju ostati
mirni u stresnim situacijama.
(Hina) rug dgk