FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RUSIJA-IZVESTIJA OD 28.8.00.O POVEĆANJU RUSKOG VOJNOG PRORAČUNA

RU-US-vojska-Obrana-Parlament-Vlada RUSIJA-IZVESTIJA OD 28.8.00.O POVEĆANJU RUSKOG VOJNOG PRORAČUNA RUSIJAIZVESTIJA28. VIII. 2000.Ni za mir ni za rat"Proračun za ministarstva obrane i unutarnjih poslova za 2001. porast će u prosjeku za dvadeset posto u odnosu na ovu godinu. Pače, ministar financija RF-a Aleksej Kudrin izjavio je da će svi dodatni prihodi - uz one koji su predviđeni u proračunu - stizati u blagajnu ovih ministarstava", izvješćuje Vladimir Jermolin."Kao prvi korak prema vojno usmjerenom proračunu može se smatrati nedavni Predsjednikov ukaz o povećanju plaća vojnih službenika ( vojska, redarstvo, graničari i dr). Od 1. XII. 2000. vojnici će dobivati dvadeset posto veće plaće. Ako danas natporučnik dobiva dvije i pol tisuće rubalja, sutra će dobivati tri tisuće. U stvari, to povećanje gotovo i ne mijenja financijsku sudbinu vojnika. Tako da će se časnici teško obradovati Predsjednikovu ukazu. No to je bitno povećanje za savezni proračun. O politici financiranja vojske zadnjih godina govori sljedeći primjer: za obranu i sigurnost troše se nemali novci, no to nimalo ne utječe na kakvoću obrane i sigurnosti. Vojska se iz godine u godinu žali na zastarjelu opremu i na male plaće.
RUSIJA IZVESTIJA 28. VIII. 2000. Ni za mir ni za rat "Proračun za ministarstva obrane i unutarnjih poslova za 2001. porast će u prosjeku za dvadeset posto u odnosu na ovu godinu. Pače, ministar financija RF-a Aleksej Kudrin izjavio je da će svi dodatni prihodi - uz one koji su predviđeni u proračunu - stizati u blagajnu ovih ministarstava", izvješćuje Vladimir Jermolin. "Kao prvi korak prema vojno usmjerenom proračunu može se smatrati nedavni Predsjednikov ukaz o povećanju plaća vojnih službenika ( vojska, redarstvo, graničari i dr). Od 1. XII. 2000. vojnici će dobivati dvadeset posto veće plaće. Ako danas natporučnik dobiva dvije i pol tisuće rubalja, sutra će dobivati tri tisuće. U stvari, to povećanje gotovo i ne mijenja financijsku sudbinu vojnika. Tako da će se časnici teško obradovati Predsjednikovu ukazu. No to je bitno povećanje za savezni proračun. O politici financiranja vojske zadnjih godina govori sljedeći primjer: za obranu i sigurnost troše se nemali novci, no to nimalo ne utječe na kakvoću obrane i sigurnosti. Vojska se iz godine u godinu žali na zastarjelu opremu i na male plaće. Društvo koje uglavnom suosjeća s vojnicima, s razlogom napominje da su u nas znanost, medicina i prosvjeta zapostavljeni. Vlada uporno nastoji da ih sve nahrani s 'pet kruhova', a zapravo umnaža broj nezadovoljnika. Kao i prethodni vojni proračuni, ovaj prijedlog u biti zadržava iste razmjere. Oružane snage zajedno s drugim korisnicima vojnog proračuna velik dio novca jednostavno pojedu, odgađajući svoj kvalitativni razvitak i stvarnu reformu za daleku budućnost. Budući da ruska državna riznica, najblaže rečeno, ima svoje granice, s troškovima treba biti oprezan. I po mogućnosti rabiti uređaj koji ima više podjela od 'malo' i 'puno'. Do danas ne znamo za što se troši petina saveznog novca. Naslovi korisnika vojnog proračuna taje se ne samo od nas, neupućenih građana, već i od samih parlamentarnih zastupnika koji donose zakon o proračunu. Pokušaji da se vojni proračun otvori u najvećoj mogućoj mjeri, već deset godina završavaju se neuspjehom. Pri tome sami vojni zapovjednici upućuju na ministarstvo financija, a ono pak na generale. Na kraju gotovo nitko ne zna na kakve vojne programe odlaze milijarde, kakvim će se točno vrstama oružja i bojne tehnike na koncu financijske godine popuniti arsenali, koji će znanstveni projekti dobiti novac. Međutim, većina vojnih proračuna u zapadnim zemljama, posebice u Sjedinjenim Državama, dosta je jasna. Sve do broja komada streljačkog oružja. Da je i naš proračun tako jasan, možda bi se već davno znalo za besparicu spasilačkih služba u floti, a ne tek sada, kada je nastradao 'Kursk'. Tiho, zakulisno guranje interesa ovog ili onog 'poštanskog sandučića', ministarstva obrane ili tvornice vojno-industrijskog kompleksa, nikako da ustupi mjesto civiliziranom javnom dijalogu između zakonodavaca i vlade. To nije u interesu čitave gomile birokrata koji su se uhvatili za zlatnu žilu tajnog lobiranja. Možda nekakav dar za uslugu na tom polju ne stoji ništa manje od godišnje plaće radnika u tvornici vojne opreme. Za sada se prilike nisu promijenile. Na pragu još jednog proračunskog bdjenja, vojnike optužuju zbog prekomjernog apetita, a vojnici pokazuju na državu koja štedi na svojoj sigurnosti. A domoljubni postupci ministra financija prema vojsci nisu drugo do politička inscenacija. Nikakvi dodatni virtualni prihodi neće riješiti problem financiranja vojnih ustroja ako ni do danas ne znamo kakva mora biti ruska vojska u XXI. stoljeću. Okršaj načelnika glavnog stožera i ministra obrane bez presedana, samo je istaknuo koliko je mračno i zanemareno to pitanje. Za sada je očita samo jedna stvar: kada više nije mogla biti vojni logor u svijetu, Rusija je i dalje ostala ratnička država koja je sklona da mnoge političke, gospodarske i društvene zadaće rješava 'drugim načinima', oslanjajući se na silu bajuneta i pendreka. U tom će slučaju obrana i sigurnost jamačno biti glavni proračunski prioriteti. A socijalna usmjerenost proračuna za 2001. o kojoj govori vlada, zapravo je vojna."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙